fredag vecka 4 – deload

jag missade att trycka på ”publish”. så kan det gå.

ett relaterat missöde (alltså att hjärnan vägrar agera på ett simpelt kommando) inträffade igår när jag låste mitt visa-kort. ville köpa en sak på internet. skulle ange en viss kod i en säkerhetsruta. angav en helt annan kod tre gånger i rad. är en millimeter från hjärnblödning och ”falling down” när jag dessutom minns hur värdelös min bank är på att skicka ut nya visa-kort inom rimlig tid.

klarade livhanken. min SO påstod att hon blir rädd när jag är arg på det sättet (sliter sönder det inaktiverade kortet med tänderna, skriker så mycket jag orkar in i en kudde, för att slippa polisbesök med misstanke om domestic violence, och hoppar jämfota som ett argt barn). jag hävdar att all självkontroll och rationalitet jag tvingas visa på jobbet har sitt pris.

hade med min nya protegé till gymmet. det är bara fram till första veckan i juni. ger mig anledning att fundera över varför jag gör som jag gör i lyften. kollade på elitefts serie om marklyft i fredags kväll. skönt med påminnelse om vissa saker och något nytt om andra saker.

dagens lyft

bänkpress, låg belastning och utan feta grepp.

10×62.5 kg
10×62.5 kg
10×62.5 kg
10×62.5 kg
10×62.5 kg

squat, fullständiga.

10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg

och några militärpressar, likaledes utan feta grepp

10×40.0 kg
10×40.0 kg
6×40.0 kg

här var det nog. gick och läste om esophageala varicer istället.

Detta inlägg publicerades i bänk, squat och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar