måndag vecka 1 – militärpress + allergi

allergi är en så väldigt värdelös grej. både evolutionen och intelligent design, för den som är lagd åt det hållet, skrattar åt allergiker. när allergin slår till är man trött. om man käkar antihistaminer blir man ännu tröttare (men slipper, delvis, kliande ögon). ett jävla oskick, allt som allt.

sov illa inatt. har å andra sidan sovit som en prins hela helgen, så jag landar ändå på plus. påbörjade en ny cykel idag. står kvar på militärpressen (mer om det längre ned) men valde att öka belastningen något i de andra lyften.

vid en vilopaus på gymmet höll jag monolog för min protegé om konstiga saker jag sett på gym. pratade om folk som squattade på bosubollar och vi skrattade båda som riktiga gubbar. precis när vårt brouhaha avtagit kommer det in en person som tar vikter, ställer sig på en bosuboll och squattar. jag blev tillintetgjord.

går till studentgymmet nu, eftersom jag inte kör själv de kommande fyra veckorna. klart lägre medelålder, mycket mer yogabyxor. dock väger andra saker upp. personalgymmet vinner fortfarande.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 42.5 kg
  2. 5x 50.0 kg
  3. 6x 57.5 kg

en downer. förra vecka 1 satte jag en sjua i sista setet, och dagens mål var åtta reps. jag hade alltså en inte så bra dag. tror, realistiskt, att min kombination av förkylning och allergi hade lite med saken att göra. effekten är att jag blir än mer motiverad att fortsätta pressa.

assistanslyft

mera militärpress men med lägre belastning och feta grepp

  1. 10x 40.0 kg
  2. 10x 40.0 kg
  3. 10x 40.0 kg
  4. 10x 40.0 kg
  5. 10x 40.0 kg

här kände jag mig stark. majoring in the minors! skämt åsido så kanske det kan komma något gott ur det här också.

den vanliga rundan med dips och pullups följde.

dips

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

tyvärr fanns inget bälte för att hänga på vikter, så jag fick köra utan. kändes bra ändå.

pullups (chins)

  1. 10
  2. 9
  3. 9
  4. 9
  5. 9

ville avsluta med den mest funktionella och genomtänkta övningen av alla: bicepscurls. tyvärr har studentgymmet varken z-stång eller preacher-bänk. gjorde en hemmasnickrad lösning med isolerad biceps, feta grepp och hantlar istället.

hantelcurls, isolerade, med feta grepp

  1. 7x 14.0 kg
  2. 7x 14.0 kg
  3. 7x 14.0 kg
  4. 7x 14.0 kg
  5. 7x 14.0 g

det kändes som en bra avslutning. därefter hemgång. nu blodkärlspatologi.

Detta inlägg publicerades i militärpress och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar