måndag vecka 4 – deload

jag känner att en lättare vecka skulle vara fördelaktigt. väljer således en sorts deload, men inte riktigt. några saker behöver läka, några andra saker behöver fixas på jobbet.

släpade med en kurskamrat till gymmet imorse för sällskap. det var trevligt, men jag kom också på varför jag tränar själv.

helgen var mycket fin. försommarväder, trevligt besök och bra dagar. även nyttiga dagar eftersom vi köpte en ny matta.

en nackdel med att vara två sönderanalyserande akademiker är att allt, exempelvis inköp av ovan nämnda matta, blir ett projekt med excelark, listor över plus/minus och nån sorts kostnadseffektivitet.

vad lyfte jag idag då?

huvudlyft #1

militärpress

10×40 kg
10×40 kg
10×40 kg
10×40 kg
10×40 kg
10×40 kg

huvudlyft#2

marklyft

10×100 kg
10×100 kg
10×100 kg
10×100 kg
10×100 kg

assistanslyft

några chins, några dips

chins

5
5
5
5
5

dips

10
10
10
10
10

det var det. kändes lätt och ledigt. syftet var volym på lite lägre belastning. känner mig väldigt väl till mods, troligen bättre än om jag börjat om på vecka 1.

living the good life!

Det här inlägget postades i marklyft, militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

