torsdag vecka 3 – bänkpress

försökte varva ned igår. det blev mycket soffa, kaffe och mozart. oklart om det fungerade. ska ha helgen helt ledig, även om det innebär att jag får göra två arbetspass imorgon (fredag). har börjat känna besvär med yrsel, något jag hade hoppats slippa i drygt 30 år till. utan provtagning är självdiagnosen överansträngning med differentialdiagnos hjärntumör. ingen lust att köra MR på huvudet, dock.

nästan tomt på gymmet idag. bara en av tjejerna som brukar vara där och så jag som delade på de fria vikterna. jag håller nån påhittad gymetikett av att lämna folk ifred, precis som jag helst vill vara ifred. det blir som en ron swanson-grej: vi är tysta ihop, tittar inte på varandra och gör varsin grej. men det är fint.

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 30 kg, 40 kg, 50 kg, 60 kg.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 75.0 kg
  2. 3x 85.0 kg
  3. 3x 95.0 kg

tyckte att jag satte mina cues idag (leg draaaahve, t-rex arms, tuuucccckkkkkkkkk the arms!) och fick utdelning på det. tredje på 95 kg var lite slö mot slutet (utlåsning av armarna), men det fungerade bra. ökade alltså från två till tre reps jämfört med förra vecka 3 på samma belastning.

det finns mer att hämta på de lägre vikterna (att kunna få ut fler reps på 90 kg, exempelvis). men, det kommer. framsteg = framsteg.

assistanslyft

mera bänkpress, lägre belastning och feta grepp

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x 62.5 kg

här blev det riktigt bra. formen kan ju bara bli bättre, men styrkemässigt och med avseende på känslan så var det bra.

vidare med kroc rows, en övning jag både gillar (för att jag ser resultat) och hatar (för att det är så jävla jobbigt).

  1. 16x 40.0 kg
  2. 16x 40.0 kg
  3. 16x 40.0 kg
  4. 16x 40.0 kg
  5. 16x 40.0 kg

kände mig skapligt stark idag. det tog emot en hel del på sista setet.

hade några minuter extra. provade några ryck (pulls) som komplement till övre rygg.

pull, med snatch-grepp, hängande.

  1. 5x 100.0 kg
  2. 4x 100.0 kg
  3. 7x 60.0 kg
  4. 7x 60.0 kg
  5. 5x 60.0 kg

ska fundera på om det här är något för mig, eller om jag är helt fel ute. vet inte vad jag tycker om det. det kändes i axlar, traps och ländryggen.

 

Detta inlägg publicerades i bänk och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till torsdag vecka 3 – bänkpress

  1. Pingback: torsdag vecka 3 – bänkpress, svaghet, tillkortakommanden | lyfta på jobbet

Lämna en kommentar