torsdag vecka 3 – bänkpress, svaghet, tillkortakommanden

jag är trött. igen. lyckligtvis fick jag en bra morgon med finfrukost av min SO. gårdagen bjöd på kulturaktivitet, och idag blir det också något kul. tröttheten kommer av jobbet. planeringen antydde att det skulle bli en lucka över påskhelgen, och visst, det blev två jättefina dagar ledigt. det var precis tillräckligt för att känna efter hur trött jag var. sen kom aldrig den upplevda vilan, utan bara nedgången. snart är det sommar. det kommer bli glorious. 🙂

har slarvat med vätskeintaget idag. när jag kunde knalla till gymmet på eftermiddagen var jag dels i stort behov av vatten och dels härligt mosig i huvudet efter tre timmars dragning om onkogener. höll på att somna vid ett tillfälle. följde upp med att ha tagit fel t-shirt till gymmet, så jag hade en som var två storlekar för liten på längden. kompenserade med att dra upp shortsen under armhålorna så jag slapp visa magen. om jag ändå måste se ut som en idiot kan jag lika gärna gå all in.

lyfter återigen på gymmet ute i ödemarken. det är en annan typ av bänkar här. och en annan typ av stänger (istället för eleiko har de casall, jag är skeptisk).

uppvärmning

lätta treor bänkpress på 20 kg, 40 kg, 50 kg och 60 kg.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1 +.

  1. 5x 75.0 kg
  2. 3x 85.0 kg
  3. 1x 95.0 kg

det här var ett rent skämt. gjorde 3x 95 för tre veckor sedan och jag tror inte att mina muskler atrofierat så värst sedan dess. det kändes bara helt kört. försökte igen men det blev inte bättre. låter det vara såhär. nästa vecka ska jag vila, och kanske kan det hjälpa. gnällandet om att jag är trött börjar kännas överspelat. skriver hellre om att jag blir astronomiskt jävla stark.

assistanslyft

mera bänkpress med feta grepp och mindre belastning

  1. 10x 62.5 kg
  2. 10x 62.5 kg
  3. 10x 62.5 kg
  4. 10x 62.5 kg
  5. 10x .62.5 kg

här var det som vanligt. fattar inte hur kroppen kan bete sig så värdelöst. men så är det kanske vissa dagar. jag tar med mig att jag är glad för känslan i assistanslyften.

ersatte krocs med militärpress för att få volym och bryta platån som uppkommit.

militärpress, med feta grepp

  1. 10x 42.5 kg
  2. 9x 40.0 kg (+1 push press)
  3. 8x 40.0 kg (+2 push press)
  4. 6x 40.0 kg (+4 push press)
  5. 5x 40.0 kg (+5 push press)
  6. 8x 30.0 kg

tanken med push press var att få till jämna tiotal. det kändes bättre när jag tänkte på siffrorna.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till torsdag vecka 3 – bänkpress, svaghet, tillkortakommanden

  1. ruinchristmas skriver:

    what is finfrukost.
    i googled, i was hoping it was some kind of sex
    but it looks like a breakfast?

Kommentera

