fredag vecka 3 – marklyft

efter omarrangering av schemat blev fredag marklyftsdagen för veckan. i korthet var det ett knappt godkänt pass. delvis förklarat av att jag äntligen gjorde klart en rätt lång jobbperiod på 35 (tror jag) dagar på raken utan ledighet. delvis för att jag bara var trött.

jag gjorde dagpass på det andra sjukhuset och behövde alltså lyfta på det gymmet.

uppvärmning

lätta marklyft på 20 kg, 60 kg, 100 kg.

huvudlyft

  1. 5x 135.0 kg
  2. 3x 155.0 kg
  3. 2x 172.5 g

stor besvikelse i sista setet. målet för dagen var minst fyra repetitioner (gjorde 3x 172.5 kg senaste vecka 3). kände mig svajig i överkroppen och hade inget stöd av det värdelösa bältet. måste ordna ett eget om jag ska fortsätta.

assistanslyft

lite raskare än vanligt här, på grund av begränsat med tid.

  1. 10x 110.0 kg (vanliga, uthållighet)
  2. 10x 110.0 kg (sumo, explosivitet)
  3. 10x 110.0 kg (vanliga, uthållighet)
  4. 10x 110.0 kg (sumo, explosivitet)
  5. 10x 110.0 kg (vanliga, uthållighet)

de vanliga lyften kändes bra. kroppen svarade på kommando rakt igenom. sumoseten var bra på ett annat sätt. målet där är att göra varje enskilt lyft så explosivt och snabbt som möjligt, vilket jag tyckte att jag fick till givet mina förutsättningar.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

