vecka 3 – omflyttning i schemat och squat

som veckan artar sig passade det bättre med squat idag och marklyft på fredag istället för tvärtom.

igår blev, totalt sett, inte den prestationsmässiga framgång jag tyckte mig ha laddat för. skapade andra bra saker istället, bland annat en härlig kvällspromenad.

min nya laptop har dött (ssd-disken brann, fuck you apple!) och jag orkade inte bära med mig min pålitliga gerilla-pc (acer = bang for the buck). därför är dagens logg från mobilen (way to go, samsung!).

uppvärmning
air squats. sedan lätta treor knäböj på 20kg, 40kg, 60kg, 80kg och 100kg.

huvudlyft
knäböj på formen 5 / 3 / 1+.

5×112.5 kg
3×127.5 kg
5×142.5 kg

för reps squattar jag alltså lika mycket som the ruiner bänkar. perspektiv på tillvaron. sen har han bättre skägg också.

sista setet kändes bra. tänkte först stanna på fyra men pressade en till med sjyst form.

assistanslyft
front squats på formen 5 / 3 / 1+.

5×75.0 kg
3×85.0 kg
4×95.0 kg

kände en stor seger här. stången var riktigt svintung när jag först lyfte den. efter första repen blev det lättare. konstigt det där.


träffade precis en av gymtjejerna, fast i tjänsten (hon var civilklädd). jag har ganska bra ansiktsminne och kände igen henne, men kunde inte placera. svårt det där, för om jag känner igen en patient är det hon/han som bestämmer om vi ska visa att vi är bekanta. inte jag. men nu körde hon på. aja.

lyfte vidare med fullständiga squats, röv mot vad.

10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg
10×100.0 kg

här kändes det mycket bra. långsamt ned, explosivt upp. det kändes faktiskt väldigt bra.

hade gott om tid. avslutade med liggande lårcurls, en assistansövning jag försummat på senaste.

10×50.0 kg
10×50.0 kg
10×45.0 kg
10×45.0 kg
10×45.0 kg

avslutade och kände mig relativt tillfreds med dagens lyft. nu laddar jag om för nästa moment.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till vecka 3 – omflyttning i schemat och squat

  1. ruinchristmas skriver:

    haha i love the mention!

Kommentera

