w1d3 – bänk och squat

var helt slut på torsdagen, när jag egentligen skulle bänkat. snittade ungefär fyra timmars sömn per natt måndag-onsdag och klarade inte av ett styrkepass. sparade alltså både bänk och squat till fredagen istället.

jobbet krävde att jag gjorde en snabb insats på gymmet. så blev det också.

huvudlyft

först bänkpress på formen 5 / 5 / 5+ (efter uppvärmning på 20, 30, 40, 50, 60 kg).

  1. 5x 65.0 kg
  2. 5x 75.0 kg
  3. 5x 85.0 kg

var helt färdig. satte ribban riktigt lågt, till enbart femmor, och stannade där.

därefter squat på formen 5 / 5 / 5+ (efter uppvärmning på 20, 60, 70, 80, 90 kg).

  1. 5x 100.0 kg
  2. 5x 115.0 kg
  3. 5x 130.0 kg

samma som ovan. fick in minsta möjliga reps på huvudlyftet, plockade ihop och gick.

primal eating

försök att utvärdera paleoäventyret känns osäkert. den här veckan har mina styrkenivåer varit helt abysmala, men samtidigt har jag sovit  sjukt dåligt. det var något bättre natten torsdag-fredag men knappast bra. kan alltså inte, tyvärr, skylla på frånvaron av sädesslag och kolhydrater i överflöd. förhoppningsvis kan jag vända sömntrenden över helgen, men överväger att ge mig själv något insomningspreparat. oklart hur det kan vara så jävla svårt att sköta basala funktioner som sömn.

gick ur askan in i en mindre brasa när jag kom heltid till sommarjobbet. även om det är superskönt att bara ha ett ställe att gå till kraschade jag ändå rätt hårt när den bitvis rätt tunga pressen lättade torsdag kväll förra veckan.

så länge jag inte behöver sänka (ännu mer) ser jag det bara som en del av allting.

Detta inlägg publicerades i bänk, squat och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar