w2d2 – liquid chalk

något sliten i kroppen idag. låren, ljumskarna och rumpan kändes inte helt 100. skönt att det är mellanvecka och 5+ utan joker sets.

fick en flaska flytande talk (liquid chalk) av min sambo igår. upptäckte i helgen att greppet satt mycket bättre med talk (på gymmet där jag var med brorsan finns inga restriktioner mot sådant). en helt igenom revolutionerande upptäckt. på jobbgymmet får man alltså inte använda talk (efter att någon målat en hel vägg med talk i squatracket), så mycket därför har jag bara kört på. handsvetten har varit något av en utmaning, dock. eftersom jag är sist med att upptäcka allting har min sambo påpekat för mig, i minst några månader, att det finns talk på flaska. idag var alltså premiär för användadet.

på internet finns olika tips på hur man tillverkar sitt eget flytande talk. jag gillar den här killen, som verkar ha rökt en kasse gräs innan han gjorde filmen.

i eftermiddag blir det seminarium om dopning med en legendar på området. hoppas och tror på intressanta diskussioner.

huvudlyft

marklyft på formen 5  /5 /  5+. efter uppvärmning:

  1. 5x 122.5 kg
  2. 5x 141 kg
  3. 8x 158.5 kg

sista setet kändes lättare än jag hade förväntat mig. övervägde att gå på tio reps direkt, men kände att jag började tappade formen på den åttonde. det fick räcka där. greppet gjorde stor skillnad för helheten, i alla fall.

assistanslyft

jag supersettade vissa assistanslyft (squat, band, hjul).

squats

  1. 10x 102.5 kg
  2. 10x 102.5 kg
  3. 10x 102.5 kg
  4. 10x 102.5 kg
  5. 10x 102.5 kg

kände mig lätt och explosiv här. i sista setet fick jag ta en andningspaus (med stången på axlarna) efter sju reps, men det var det enda.

bandövningar, 300 stycken som vanligt.

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

upplevde att jag hade några minuter över, så som finisher gjorde jag några latsdrag med v-grepp:

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 8x 60 kg

det var hela.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till w2d2 – liquid chalk

  1. jaysun1971 skriver:

    Very cool that you get to go to a seminar with Arne. Black Flag is cool.

  2. ruinchristmas skriver:

    that seminar sounds cool. let me know if he reveals any new undetectable techniques. kidding. but do post anything neat that you learn. I hate liquid chalk. I worked at this one gym where the boss banned chalk he was an asshole who claimed to run a sports-training facility but was just a fraud. Anyway he did allow liquid chalk. Turns out that leaves stains when drops hit the floor which i thought was ironic. Except that I was the one who had to clean the floor.

    • lyftapajobbet skriver:

      I’ll post something about the seminar later. Arne is offensively vital for an 84 year old.

      Figures. But why would you pour it on the floor? 😉

  3. Fatman skriver:

    Did Arne give you any good doping tips? Also how easy is it for you to procure guce from the hospital where you work?

    Is the liquid chalk actually called ”floating voice”? Because that would be a kickass name for a chalk. Also I appeal to you to start posting in English, since your readership is 0% Swedish-speaking.

    • lyftapajobbet skriver:

      answers in order:
      1. no, doping is really messed up and you should not do it.
      2. if you have a real medical problem, we can make an appointment. 🙂
      3. floating voice? no, but I’ll try drinking it and get back to you.
      4. see new post.

  4. Ping: w2d3 – trying something new | lyfta på jobbet

Kommentera

