w1d3 – bänkpress i en källare

först kort om saker jag varit stressad över och fått ta i lite för att klara. examinationerna är godkända och jag har skaplig koll på läget överlag när det kommer till jobbet. har mentalt börjat varva ned inför sommaren.

konferensen är intressant. tyvärr, törs jag säga, är det olika yrkesgrupper på plats och det är för mig oklart om de någonsin varit på vetenskapliga get togethers tidigare. igår var det presentationer kring ruptur av hälsenor, vilket ändå får sägas vara ett ganska besvärligt tillstånd för den som åker på det. bland de samlade yrkesmänniskorna var det en person som hade frågor kring presentationen. när jag varit på andra forskningsmöten har diskussionernas vågor ofta gått höga (ibland även vreda). märkligt, bara.

jag gick lite tidigare igår. dels för att sex timmars intensivt lyssnande/lärande räckte och dels för att jag behövde hinna lyfta innan det närliggande gymmet stängde. kom alltså samtidigt som alla andra och exponerades svårt för gym bros. några riktigt bitiga, både tjejer och killar.

fick en bänk för mig själv. mutade in den lika fullständigt som om jag inhängnat den med taggtråd och kulsprutenästen. just den här bänken var nog ledig, upptäckte jag, för att den stod på en plats där taket var tämligen lågt. omöjligt, för mig, att stå och pressa över huvudet. utrymme för nytänkande!

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

3x 70 kg
3x 80 kg
8x 90 kg
5x 90 kg (joker)
4x 92.5 kg (joker)
4x 92.5 kg (joker)
3x 95 kg (joker)
2x 95 kg (joker)

helt okej, törs jag säga. kände mig väldigt stark när jag kunde dra upp en stabil åtta här. hade i alla fall en riktig grid rep kvar i tanken. jag blev lite chockad över hur lätt det kändes. undrar om jag räknat eller tänkt fel, men har inte vågat kontrollera än.

assistanslyft

close grip bench press (standard för mig är militärpressar, men det låga taket satte vissa begränsningar).

10x 50 kg
10x 55 kg
10x 55 kg
10x 55 kg
10x 55 kg

det gick skapligt. jobbar fortfarande med att få ett upplevt bra utförande och att bestämma en bra belastningsnivå/progression.

pullups eftersom hantelracket tyvärr var oåtkomligt genom alla stora och små gym bros.

10
10
10
10
10

tämligen jobbigt. kände mig initialt stark, men blev snabbt påmind om hur jobbigt det kan bli. supersettade med några leg raises på slutet.

10
10
10

det var det hela.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

