w1d2 – marklyft

jag upptäckte ramones genom en flickväns storebror. tror jag var 16 år vid tillfället. den här brorsan hade också skivor med bad religion, shelter och ett gäng andra band som jag fortfarande lyssnar på.

idag hade jag gott om tid och började inte förrän kl 09. har ställt in mig lite på att nedvarvningen inför sommaren har börjat. återstår att se om så verkligen blir fallet.

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

  1. 3x 131 kg
  2. 3x 150 kg
  3. 6x 168.5 kg
  4. 3x 168.5 kg (joker)
  5. 3x 175 kg (joker)
  6. 3x 175 kg (joker)
  7. 3x 175 kg (joker)
  8. 2x 175 kg (joker)

gick vidare efter 3+ med målsättningen att dra tripplar i efterföljande set. det lyckades skapligt. 175 är i runda slängar 87.5 % av mitt max hittills.

assistanslyft

just idag supersettade jag alla assistanslyft. ett set av varje övning, sedan kort vila och så på alltsammans igen.

squat

  1. 10x 111 kg
  2. 10x 111 kg
  3. 10x 111 kg
  4. 10x 111 kg
  5. 10x 111 kg

bandövningar blev totalt 300 som vanligt (5x6x10).

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

konditionen fick sig en smäll här. benen och ryggen fungerade bra i knäböjandet. hjärtat fick öka takten rätt mycket. glömde bort att mäta pulsen.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till w1d2 – marklyft

  1. James skriver:

    I’ve been meaning to ask you. In the context above, what is a ”wildcard?” Doing a Google search produced nothing. Thanks.

    • lyftapajobbet skriver:

      ah, it’s the translate function then. the designation is ”joker”, and just describes the extra sets after I’ve completed the last work set of the day (5+, 3+, 1+). the term ”joker” is used in this fashion by jim wendler, from whom I draw inspiration for my programming (such as it is).

Kommentera

