w1d1 – militärpress

skriver en dag för sent.

jag är inte längre straight edge, men lyssnar fortfarande på ungefär samma band som tidigare. nu är det bara mera uppblandat. jag fick skivan ”gomorrah’s season ends” av en kompis för säkert 15 år sedan. har fortfarande kvar den, och alla andra skivor. praktiskt men ibland lite tråkigt när digitala musiktjänster ersatt den mera påtagligt fysiska lagringsformen (jag använder spotify till allt).

dags för en ny omgång av programmet. jag har räknat upp vikterna något. fick lyfta på eftermiddagen, efter morgonmöte med min mentor. det är rätt fint att börja dagen med espresso och utsikt över vattnet.

hade sovit rätt dåligt. istället för de planerade 6.5-7 timmarna blev det ungefär 4 timmar.

fick sällskap på jobbgymmet av en gammal kompis som sökt sig hitåt för inte så länge sedan. mycket trevligt.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

  1. 3x 48.5 kg
  2. 3x 56 kg
  3. 5x 63.5 kg
  4. 3x 63.5 kg (joker)
  5. 1x 65 kg (joker)

helt okej. jag gjorde det jag skulle. jokers blev sådär. det tog slut fort idag. försökte gå på en sjätte rep i setet för 3+, men det tog stopp tidigt.

assistanslyft

bänkpress, med rejält stopp på bröstet.

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

det kändes bra här. fick rejäla vilor eftersom vi lyfte varannat set. här började det bli tämligen trångt på gymmet, något jag aldrig upplever när jag tränar på morgonen, så vi stannade vid bänken en stund.

close grip bench press, som extraövning för triceps

  1. 15x 40 kg
  2. 12x 40 kg
  3. 12x 40 kg

det brände på bra i musklerna. vill tro att det ger något.

latsdrag, vertikala grepp

  1. 10x 85 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 75 kg

helt okej men det blev väldigt tungt väldigt fort. som vanligt.

som sista finisher blev det bicepscurls i preacherbänk, z-stång och feta grepp.

  1. 9x 35 kg
  2. 8x 35 kg
  3. 8x 35 kg
Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

