w6d4 – lugn och ro med sovmorgon

gårdagen började bra: sovmorgon med min sambo. upp i skaplig tid och inne på gymmet innan 0800. schemafri dag. kunde lyfta utan någon som helst tidspress.

på t-nation finns en text om zercher squats. jag gillar zerchers som variant, men jag har blivit alltmer tveksamt inställd till artikelförfattaren (delvis för att han ser ut som vin diesel).

sommarläsningen börjar ta form. både i form av facklitteratur utifrån den lista jag försöker att sammanställa i god tid och i form av olika sorters fiction (exempelvis det här).

för att öka din allmänbildning kring andningsapparaten och hur det går att mäta olika variabler, titta på den här rätt trevliga hemsidan.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning:

  1. 5x 116 kg
  2. 3x 133.5 kg
  3. 7x 148.5 kg

helt okej. hade gärna gjort någon eller några reps till, men jag håller fast vid att godkänt trots allt är godkänt. skynda långsamt! vidare med jokers:

  1. 5x 148.5 kg
  2. 4x 150 kg
  3. 3x 150 kg
  4. 3x 151 kg
  5. 1x 151 kg

gav mig på en rep i sista setet. kände att formen började krackelera.

vidare med good mornings (supersettat med bandövningar, 300 st):

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 80 kg
  5. 10x 80 kg

kände att jag hade ett helt okej utförande. marginella kontinuerliga förbättringar kommer ge en skräckinjagande squat om några år.

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

klämde in några finishers.

bicepscurls i preacherbänk med feta grepp:

  1. 9x 36 kg
  2. 8x 36 kg
  3. 8x 36 kg

triceps pushdowns i kabelmaskin

  1. 10x 50 kg
  2. 10x 55 kg

tredje setet tricpes utgick när en person skulle göra någon sorts liggande flyes i kabelmaskinen jag använde. oklart hur andra prioriterar sina övningar (övningar som känns mera bodybuilding fast deras fysiska kapacitet bara suger i allmänhet).

nu helg!

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

