w6d3 – bänkpress

skriver även nu själva loggen några dagar för sent. lyftandet utfördes enligt schema.

den rätt stora stress jag upplevt under längre tid har dämpats. det kom sig av tre olika saker, varav jag nu vet att jag har klarat av två. resultat för den tredje och sista kommer inom kort. i det sista fallet har jag i förväg accepterat att jag kan få göra om uppgiften (första gången sedan 2010 det har hänt, i sådana fall).

när det var dags för bänkpress hade jag sovit lite bättre. jag kände att även om jag behöver ha lite längre period för avkoppling och återställande av normala stressnivåer mår jag mycket bättre efter bara några dagars lägre arbetsbelastning.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning:

  1. 5x 76 kg
  2. 3x 83.5 kg
  3. 4x 93.5 kg

helt okej här. kunde gå vidare med joker sets:

  1. 4x 93.5 kg
  2. 3x 95 kg
  3. 2x 95 kg
  4. 1x 96 kg
  5. 1x 96 kg

klarade av schemat. fick in något mer volym, sett till antal kg, än föregående 1+.

assistanslyft

militärpress (supersettat med bandövningar, 300 st):

  1. 10x 53.5 kg
  2. 10x 53.5 kg
  3. 10x 53.5 kg
  4. 10x 52.5 kg
  5. 10x 50 kg

det blev fort alldeles överjävligt tungt. det viktigaste är huvudlyftet, där jag kände att jag fick in en skaplig insats. i assistanslyftet gjorde jag en acceptabel insats.

jag kände här att jag inte hade kraft kvar för krocs (ett lyft jag ska skriva några rader om vid tillfälle eftersom jag gillar det så mycket). dagens sista övning blev istället latsdrag (med vertikalt grepp):

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 75 kg
2015-04-30

2015-04-30

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

