w6d1 – prez

Dagens post skrivs på mobilen där autoinställning för versaler är oförklarligt aktiverad.

Sov rätt lite inatt. Är fortfarande svårt stressad. Hoppas få sova ordentligt efter tisdag. Att ha vecka 6 (1+) i schemat kanske ger bättre fysiska förutsättningar för just sömn.

Har fått/skaffat ett par trådlösa hörlurar att använda på gymmet. Stor upplevd komfort att äntligen slippa de rätt värdelösa programmen som utgör svensk morgonradio.

På bildningsfronten skriver Dave Tate ”Know what you don’t know” och hänvisar till Dunnig-Kruger effect. Jag är mer för den lite kortare förklaring som John Cleese ger (där det samtidigt finns tillfälle att vädra sin anti-amerikanism för den som är lagd åt det hållet).

Finns det något jag inte vet då? Ja. Finns det några kända kunskapsluckor hos mig som behöver fyllas just nu, idag? Ja. Jag försöker ha en (ibland flera) textfiler som jag uppdaterar kontinuerligt med saker jag behöver kolla upp. Inget stort genombrott i lärandets historia, men det fungerar rätt bra för mig.

Huvudlyft

Militärpress på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning:

  1. 5x 53.5 kg
  2. 3x 58.5 kg
  3. 4x 66 kg

Helt okej här. Försökte gå på en femma men det tog stopp några decimeter upp. Får vara glad för en fyra. Gick vidare på jokers:

  1. 3x 66 kg
  2. 1x 67.5 kg

Och där slutade jag.  Mitt krut tog slut. Men, jag gjorde vad jag hade planerat.

Assistanslyft

Bänkpress

  1. 10x 76 kg
  2. 10x 76 kg
  3. 10x 76 kg
  4. 10x 76 kg
  5. 10x 76 kg

Det blev fort väldigt tungt. Sista setet var ett långt och svårt gnetande. Supersettade med bandövningar (300 st).

Latsdrag (vertikala grepp)

  1. 10x 85 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 70 kg

Ryggen var mos idag. Jag tog i rätt bra förra veckan och hade därtill kortare vila än jag har vant mig vid. Fick ändå till en bra arbetsinsats givet hur det kändes.

Hade några minuter kvar, stoppade in två finishers:

Bicepscurls (preacherbänk, z-stång, feta grepp)

  1. 9x 35 kg
  2. 9x 35 kg
  3. 6x 35 kg

Supersettade biceps med triceps pushdowns

  1. 10x 55 kg
  2. 10x 55 kg
  3. 10x 55 kg

Kände mig som Barbastark. Gick till duschen för att ta tag i resten av livet.

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till w6d1 – prez

  1. jaysun1971 skriver:

    Nice job. Don’t stress too much.

Kommentera

