w5d4 – squat

squattar på en lördag när jag ändå var tvungen att jobba. fint när det går att planera jobbet runt lyftandet, åtminstone undantagsvis.

den senaste stora idrottshändelsen får vara att mackenzie dern slog gabi garcia i abu dhabi world pro. dels är det kul att gabi inte längre kan regera obesegrad och dels är det kul att just mackenzie fick nita henne. det finns så många andra bra tjejer (snabba exempel är michelle nicolini, hanette staack, penny thomas). dessutom har mackenzies pappa ett coolt smeknamn: megaton.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 5 / 5+. efter uppvärmning:

  1. 5x 100 kg
  2. 5x 116 kg
  3. 9x 133.5 kg

joe schillero skriver på elitefts:

What I mean by this is that you aren’t going to set new squat, bench and deadlift PRs each week, and every training session isn’t going to be a highlight reel. No brainer, right? But how often do we have one rough training session and then immediately start questioning every aspect of our training?

en ynklig nia här är en bit ifrån mitt bästa. men jag gjorde mer än mitt schema sa att jag skulle.

assistanslyft

good mornings

  1. 10x 81 kg
  2. 10x 81 kg
  3. 10x 81 kg
  4. 10x 81 kg
  5. 10x 81 kg

kände mig ganska stark här. supersettade good mornings med pullups (utan vikt)

  1. 10
  2. 10
  3. 10
  4. 10
  5. 10

glömde tyvärr mitt gummiband hemma idag. att frångå rutinen fick det att brinna i huvudet, så jag gjorde pullups istället för hjulet. kom på mig själv. ville inte, som jag upplevde det, avbryta pullups utan gjorde klart där först. sedan vidare till…

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

fick in två finishers också.

latsdrag

  1. 10x 60 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 9x 60 kg

pullupsen tog en del. men jag tänkte att eftersom jag kan hamra lats upplevt mer riktat här så blev det dagens första bonusövning.

lex extensions

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 8x 80 kg

den här bonusövningen har mer koppling till huvudlyftet. funderade på att front squatta först, men bedömde att det skulle ta alltför lång tid.

det var det hela.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w5d4 – squat

  1. jaysun1971 skriver:

    Nice job on the squat. 133.5kg x9 is good.

    • lyftapajobbet skriver:

      Thanks. Not really a max but I am pretty pleased anyway. Also, note that I used a belt in that last set (always belted in the last set).

      Your squatting seems to increasing btw

Kommentera

