w5d3 – bänk

skriver en dag för sent. så är det ibland. jag lyfte åtminstone på rätt dag.

det blev tight med tid för återhämtning. behövde trycka in alla lyft på fyra raka dagar. kanske inte optimalt med tanke på återhämtning men det var helt okej. lyckligtvis lyfter jag inte så tungt att jag egentligen behöver ha all den här återhämtningen.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+. efter uppvärmning:

  1. 5x 66.5 kg
  2. 5x 76.5 kg
  3. 87x 82.5 kg

helt okej. ville gärna göra åtta reps i sista setet men det gick inte just den här dagen.

assistanslyft

militärpress (supersettat med bandövningar, 300 stycken):

  1. 10x 46 kg
  2. 10x 46 kg
  3. 10x 46 kg
  4. 10x 46 kg
  5. 10x 46 kg

kände mig väldigt stark här. men så var det inte särskilt tungt heller. en bra känsla i vilket fall som helst.

krocs

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 20x 40 kg

andra gånger när jag har gjort bandövningar först och kommer till krocs brukar jag vara färdig att kräkas direkt. idag gick det väldigt bra. hoppas att det är en trend som håller i sig.

hade några extra minuter. petade in två finishers:

latsdrag, i maskin

  1. 10x 60 kg
  2. 8x 60 kg
  3. 8x 60 kg

triceps pushdowns

  1. 10x 50 kg
  2. 8x 50 kg
  3. 8x 50 kg

nu var det dags att gå. tack och hej.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till w5d3 – bänk

  1. jaysun1971 skriver:

    What the hell are ”Kroc’s?”

Kommentera

