w5d1 – lätt lätt

tillbaka. nu verkar förkylningen ha gett med sig och endast allergin återstår. antihistaminer (egentligen H1-receptorblockare, för den intresserade) ska nog hjälpa mig igenom även den här sommaren.

gick på en mindre motgång för ett tag. efter det har självförtroende dippat. att träffa en temporär low point är inget konstigt, och här kan jag utan att skämmas skylla ifrån mig på omständigheter i övrigt. eftersom jag aktivt försöker att just INTE skylla ifrån mig känns det tyvärr konstigt. allt går så upplevt bra annars. får se hur det playar ut.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+. efter uppvärmning:

  1. 5x 48.5 kg
  2. 5x 53.5 kg
  3. 8x 58.5 kg

observera att de 2x 0.5 kg jag fick av min bättre hälft kommer väl till pass i pressövningarna. kändes bra, särskilt för att vara första dagen tillbaka efter tio dagar i soffan.

assistanslyft

bänkpress (supersettat med  bandövningar, totalt 300 som vanligt)

  1. 10x 66 kg
  2. 10x 66 kg
  3. 10x 66 kg
  4. 10x 66 kg
  5. 10x 66 kg

lätta vikter. paus på bröstet i alla reps. förväntar mig pectoralismuskulatur som hulk inom en vecka.

vidare med latsdrag (med roliga vertikala handtag):

  1. 10x 75 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 65 kg

tungt. strikt. mosade latsen. hoppas få utdelning för det på längre sikt. antingen genom stor rygg eller, vilket jag hoppas, otrolig styrka i botten av bänkpressen.

avslutade med bicepscurls (feta grepp, preacherbänk, z-stång)

  1. 9x 35 kg
  2. 8x 35 kg
  3. 8x 35 kg

det var det hela.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till w5d1 – lätt lätt

  1. jaysun1971 skriver:

    Why have you been on the couch for ten days?

  2. jaysun1971 skriver:

    10 days is a long time, glad you are better.

Kommentera

