w4d3 – kit dale berikar tillvaron

en kul jiujitsukille är kit dale. han har gått skojiga matcher och har en bra inställning där han hellre vill förlora en bra match än att vinna en tråkig dito. en bra match var den mot garry tonon (här finns en elak gratis-länk, se till att betala för metamoris nästa gala).

idag har jag skapat mig en riktigt lugn dag. troligtvis samma sak imorgon. således en lite mer genomtänkt bloggpost. win för alla.

på gymmet konfronterades jag som vanligt med saker som jag blev irriterad över. kunde använda det till att reflektera över min irrationella irritation. blev påmind om mitt (ständiga) mål att vara mindre hatisk och mera glad/kärleksfull mot omvärlden. försökte ändra mitt förhållningssätt på ort och ställe. i skrivande stund påminner garry tonon mig om att konstant förbättra sig och varje dag vara lite bättre än jag var föregående dag.

den senaste månaden har jag gått ned mig tankemässigt. mycket tvivel på min förmåga. har lärt mig väldigt mycket på kort tid, fått väldigt fina utvärderingar av mina olika handledare. känner ändå en otillräcklighet i stort. det är dags att vända på det nu. jag har ungefär 10 dagar att toppa den mentala formen.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+, som efter uppvärmning såg ut såhär (obs användande av mina halvkilosplattor):

  1. 3x 71 kg
  2. 3x 78.5 kg
  3. 6x 88.5 kg (nästan en sjua!)
  4. 4x 88.5 kg (joker)
  5. 3x 93.5 kg (joker)
  6. 2x 93.5 kg (joker)

helt okej. målsättningen var en sjua på 88.5 kg. snubblande nära, fastnade precis innan jag kunde låsa ut. valde att avbryta när tvivlet överföll mig.

assistanslyft

militärpress

  1. 10x 48.5 kg
  2. 10x 48.5 kg
  3. 10x 48.5 kg
  4. 10x 48.5 kg
  5. 10x 48.5 kg

kände mig väldigt fräsch i de första tre seten. sedan klart mindre fräsch. jag gjorde vad jag skulle.

krocs (antal per arm, så klart)

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 20x 40 kg

sjukt slitigt i sista setet.

hade gott om tid idag, så jag följde upp med latsdrag på lite lägre belastning. använde en stång med vertikalt grepp (sån här).

  1. 8x 70 kg
  2. 8x 65 kg
  3. 8x 65 kg

därtill bandet som vanligt. och det var det hela.

Det här inlägget postades i bänk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

