w4d2 – marklyft, testar ryggen

idag var det dags att testa ryggen. bedömde att det gjordes bäst med marklyft.  tog bussen idag. valde att spara benen något.

idag var crossfitkille #2 på gymmet. ja, han som studsar stången i det icke anpassade golvet när han marklyfter 100-120 kg. samma person som jag har sagt till, där han blev sur på riktigt. mitt blodtryck stiger bara jag ser hans ansikte (vilket säkert är ömsesidigt). valde att inte säga till honom idag. min tröst här är att jag väntar på leverans av bluetooth-hörlurar av sportmodell, så snart slipper jag både idioter och värdelösa radioprogram. win-win!

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning gjorde jag följande:

  1. 3x 130 kg
  2. 3x 147.5 kg
  3. 6x 165 kg
  4. 4x 165 kg (joker)
  5. 3x 175 kg (joker)
  6. 3x 175 kg (joker)

helt okej. explosivt upp, lätt som en fjäder på nedvägen. det hördes knappt när jag lade ned stången och stannade till mellan varje rep. jag är så bra. min rygg är också fantastiskt bra.

assistanslyft

knäböj som assistans. jag har en idé som kommer materialisera sig under veckan. supersettat med bandövningar.

  1. 10x 107.5 kg
  2. 10x 107.5 kg
  3. 10x 107.5 kg
  4. 10x 107.5 kg
  5. 10x 107.5 kg

därefter hjulet från knästående.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

gjorde några snatchar (en hand i taget) med kettlebell i vissa av vilorna med hjulet.

  1. 10x 20 kg (10 per hand)
  2. 8x 20 kg (8/hand)
  3. 8x 20 kg (8/hand)

rätt jobbigt. drog nästan upp valkarna.

om några veckor ska jag troligtvis, som en del av en kurs, göra någon sorts explosivitetstest. det vore roligt att prestera bra där.

Det här inlägget postades i marklyft. Bokmärk permalänken.

En kommentar till w4d2 – marklyft, testar ryggen

  1. jaysun1971 skriver:

    Glad to see you are working out again. Happy your back is feeling better also. Was missing your posts.

Kommentera

