w4d1 – militärpress

okej, åter till ordningen. kunde ta cykeln till gymmet. frihetskänslan var mycket stor. njutningen av att få röra på sig är stor även den. att vara en okomplicerad människoapa, det är härligt.

min bättre hälft gav mig två 0.5 kg viktplattor så att jag kan göra mindre ökningar än 2.5 kg per vecka, om jag så önskar. de kom till användning på direkten. därför ser vikterna lite konstiga ut.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

  1. 3x 48.5 kg
  2. 3x 56 kg
  3. 5x 63.5 kg
  4. 4x 63.5 kg (joker)
  5. 3x 65 kg (joker)
  6. 3x 65 kg (joker)
  7. 2x 66 kg (joker)

helt okej. jag kunde göra det jag skulle och ändå pressa två treor på 65 kg. tillförsikt!

assistanslyft

bänkpress, supersettat med bandövningar

  1. 10x 71 kg
  2. 10x 71 kg
  3. 10x 71 kg
  4. 10x 71 kg
  5. 10x 71 kg

stannade på bröstet innan jag gick upp igen. hade högst troligt inte varit godkända tävlingspressar, men samtidigt tycker jag (inte så ödmjukt) att jag tydligt undvek att studsa stången i bröstet. små steg mot korrekta pressar.

latsdrag med v-grepp, så strikt att jag höll på att svimma på första repetitionen.

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

hade gott om tid, gjorde två bonusövningar.

triceps pushdowns i kabelmaskin

  1. 10x 55 kg
  2. 10x 55 kg
  3. 10x 55 kg

bicepscurls (preacherbänk, z-stång, feta grepp)

  1. 8x 37.5 kg
  2. 8x 35 kg

that’s all, folks.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

