w2d3 – pressylta

det finns många kvinnor som är starka. en av dem är april harper. hon lyfter på orlando barbell, där brian schwab håller i trådarna. rätt nyligen gjorde april några tunga lyft på RUM8.

mitt lyftande är mera blygsamt. idag var huvudlyftet bänkpress och jag kände mig fylld av tillförsikt eftersom jag upplever att ryggen läker bra.

kände mig som en riktig best när jag hade lyft klart. senare under dagen träffade jag, i tjänsten , en bodybuilder som tog ned mig på jorden igen. 🙂

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5  / 5+ utan jokers. efter uppvärmning:

  1. 5x 65 kg
  2. 5x 75 kg
  3. 9x 82.5 kg

helt okej. i efterhand tycker jag att tio reps i sista setet borde gått, men stannade efter nio behagliga pressar.

assistanslyft

militärpress, supersettat med bandövningar (300 som vanligt).

  1. 10x 45 kg
  2. 10x 45 kg
  3. 10x 45 kg
  4. 10x 45 kg
  5. 10x 45 kg

kände mig stark och mäktig här, mycket för att jag just då var själv med de fria vikterna på gymmet.

krocs

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 20x 40 kg

blev helt knäckt. det var optimistiskt att göra bandövningarna innan krocs, när jag vet att krocsen brukar nöta ned mig tämligen omgående. seten gick ungefär som jag hade planerat, andhämtningen var bara mer ansträngd. är glad för att kroppen kändes som den realistiskt borde i den bästa av världar.

hade några minuter över, rundade av med bicepscurls (z-stång, feta grepp, preacherbänk). uppskattningsvis 10 sekunders vila mellan seten.

  1. 10x 30 kg
  2. 10x 30 kg
  3. 7x 30 kg

här var det dags att dra. onward, to glory!

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

