w2d2 – marklyft, syltrygg

upp som vanligt, iväg lite tidigare än igår för att säkra stressfri transport från gymmet till målet för dagen. det fungerar ändå rätt bra att inte äta frukost först. drog i mig ett kokt ägg, sen på med byxorna och iväg.

busschauffören som körde dagens första tur var oväntat glad. jag brukar alltid hälsa god morgon väldigt glatt. tycker att den stackare som måste skjutsa mig till gymmet förtjänar ett leende.

väl på plats var jag själv med de fria vikterna. någon harvade på ett löpband i ett av de andra rummen. lyxigt värre! solen höll på att gå upp utanför fönstret. jag kunde njuta av dagens första strålar solljus.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5+. efter uppvärmningen (5x 20, 60, 80 100 kg) tog jag på bältet direkt.

  1. 5x 120 kg
  2. 5x 137.5 kg
  3. 8x 155 kg

helt okej. ryggen höll, mycket tack vare bältet (tror jag åtminstone). tycker att jag inte behöver skämmas över åtta i sista setet här. framåt, uppåt!

assistanslyft

good mornings, varvat med bandövningar

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 70 kg

kaxig av upplevd medvind i marklyftet gick jag på en annan ryggmässigt tveksam övning: good mornings. fick göra rörelsen med lite extra noggrannhet, men det gick bra.

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

bicepscurls (z-stång, preacherbänk, feta grepp) som avslutning. ingen direkt vila mellan seten här, behövde gå.

  1. 10x 35 kg
  2. 8x 35 kg
  3. 6x 35 kg

vad tog jag med mig från lyftandet idag? 

  • ryggen håller för mer än jag tror. men, skynda långsamt.
  • ät ett ägg hemma. resten kan vänta.
  • gå direkt till kaffemaskinen på jobbet. vänta inte till 10.
Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till w2d2 – marklyft, syltrygg

  1. jaysun1971 skriver:

    No, don’t be ashamed of that DL work out.

  2. Fatman skriver:

    Hey, am I reading the translated comments wrong or did you have some kind of back surgery? And went for a max deadlift like 5 days later, LOL?

Kommentera

