w2d1 – triss i trubbel

har nu en vecka på vårdcentral. får kryssa förbi ett av sjukhusen hyfsat tidigt för att kunna lyfta och ändå hinna till rätt ställe i rätt tid.

flera intressanta (läs: ortopediskt riktade) besök idag. kanske får jag omvärdera mina inbillade övertygelser? ett enkelt läge där det gällde att utesluta en viss typ av knäskada, och ett annat där det fanns en neurologisk komponent i det hela. live, learn och förstå att du inte kan ett skit (men handledaren höll med mig hela vägen).

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+. efter uppvärmning såg det ut såhär:

  1. 5x 47.5 kg
  2. 5x 52.5 kg
  3. 8x 57.5 kg

inget konstigt. på vecka 2 gör jag inga joker sets. sparar mig till det stora kriget nästa vecka.

assistanslyft

bänkpress, varvat med bandövningar (totalt 300):

  1. 10x 65 kg
  2. 10x 65 kg
  3. 10x 65 kg
  4. 10x 65 kg
  5. 10x 65 kg

det kändes okej. vikten var inte något stort bekymmer. ryggen tog emot lite idag också. konstigt att det känns mer i bänk än när jag squattade i fredags. är väl så lätt som att bryggan stör ut allt. all in due time!

avstod pullups även idag. gick på latsdrag med v-grepp istället. eventuellt gör det lite mer strikta utförandet att jag får massiv grund till bänkpressen.

  1. 10x 85 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 60 kg
  5. 10x 60 kg

that’s all she wrote.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w2d1 – triss i trubbel

  1. jaysun1971 skriver:

    Nice job on the press. What kind of work do you do?

Kommentera

