w1d4 – ååååå böj!

sista dagen på veckan var en bra dag.  schemat var mycket luftigt och jag kunde komma hem tidigt utan att ha stora förväntningar på prestation under eftermiddagen.

först var det dock läge att jobba lite. mycket givande, för yours truly, teamövning i akut hjärt-lungräddning. att få ett bra flöde, hålla kommunikationen och i bästa fall rädda livet på någon är inte helt simpelt. viss tankeverksamhet krävs. träningsmiljön vi vistades i är väldigt kontrollerad och avslappnad, så jobbet behöver bara fungera hyggligt. i verkligheten kan jag tänka mig några värre scenarion där det kommer en verklig människa med multiproblematik.

innan den här lekstugan hann jag gå till gymmet.

hade lämnat bältet hemma. föreställde mig att belastningen skulle bli verkligt låg och att jag snarast behövde träna på rörelsens allra mest basala moment.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+. uppvärmningen gick bra (femmor på 20, 60, 80 och 100 kg). arbetsset såg ut såhär:

  1. 3x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 3x 140 kg
  4. 3x 140 kg (joker)
  5. 3x 145 kg (joker)
  6. 1x 145 kg (joker)

ryggen höll för bra mycket mer än jag trodde. känslan som kom vid marklyftet (att saker drog och sträcktes på ett lite obekvämt sätt) dök inte alls upp här. stannade på vad jag bedömde som en för dagen okej nivå. avslutningen blev en singel där jag kände att jag inte vågade pressa min lycka.

assistanslyft

leg extensions i maskin.

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 90 kg
  3. 10x 85 kg
  4. 10x 85 kg
  5. 10x 80 kg

helt okej. skönt att kunna isolera benen men ändå ta i skapligt.

liggande lårcurl

  1. 10x 60 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 10x 55 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

också helt okej känsla. prestationen gjorde mig glad.

avslutade med att hamra på mina stackars lats (latsdrag med v-grepp i kabelmaskin):

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 5x 70 kg + 5x 65 kg

fredagar är inte ryggdag, men jag känner mig väldigt tuff när jag får slita i kabelmaskinen. de andra personerna i gymmet som gör latsdrag vid de tillfällen när jag är på plats använder betydligt lägre vikter (de har kanske också mindre ego).

over and out.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w1d4 – ååååå böj!

  1. jaysun1971 skriver:

    I wish I knew the Swedish.

Kommentera

