w1d3 – bänkpress

daterar bakåt eftersom jag inte haft utrymme att skriva loggen i tid.

torsdagen var bänkpress, som vanligt. var så klart tveksam/förväntansfull inför hur ryggen skulle hålla här. det visade sig gå relativt bra.

när jag kom in i korridoren utanför gymmet kände jag på lukten att killen som inte tvättar sina kläder, nu kallad stinky, var där. jag känner mig som en mobbare när jag tänker på honom på det viset. samtidigt tycker jag det är anmärkningsvärt att en vuxen person (han är åtminstone över 30 år) inte kan tvätta sina träningskläder.

huvudlyft

bänkpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning såg det ut såhär:

  1. 3x 70 kg
  2. 3x 77.5 kg
  3. 6x 87.5 kg

fortfarande en bit från världsrekordet. helt okej för mig. fortsatte med försiktiga joker sets, målsättningen var minst tre reps per set:

  1. 4x 87.5 kg
  2. 2x 92.5 kg

återigen, det var ok. jag hade lite problem att hålla brygga med ryggen, och när vikterna sakta ökade blev så klart trycket större på vissa punkter. inom kort är jag dock övertygad om att jag kan lyfta enligt min maximala (men fortfarande rätt begränsade) potential.

assistanslyft

militärpress, supersettat med bandövningar (300 som vanligt) i vilorna:

  1. 10x 47.5 kg
  2. 10x 47.5 kg
  3. 10x 47.5 kg
  4. 10x 47.5 kg
  5. 10x 47.5 kg

det var tungt idag. triceps brann, en känsla jag inte brukar ha. andra människor jag pratar med tycks sträva efter träningsvärk/DOMS. jag hör inte dit. här fattade jag direkt att jag skulle åka på en rejäl dos oavsett om jag ville eller inte.

avslutade med krocs

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 20x 40 kg

totalt 100 krocs. inte helt illa. där knatade jag vidare mot arbetsmomenten för dagen.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

