w1d2 – försiktighet men framsteg

var planenligt på gymmet igår, men hann av olika orsaker inte skriva min fantastiska logg.

huvudlyft

marklyft, men ytterligt försiktigt. jag skippade det schemalagda upplägget (3 / 3 / 3+). totalt sett blev det såhär:

  1. 5x 20 kg
  2. 5x 60 kg
  3. 5x 90 kg
  4. 5x 100 kg
  5. 3x 130 kg

tyckte mig känna något i ryggen och avslutade. ingenting gick sönder eller gjorde ont, men det drog lite obehagligt. min kraftigt hypokondriska läggning slog igenom och jag lade ned.

dock skönt att kunna lyfta något alls utan att få ont eller bryta upp sårläkning. kunde också sitta bekvämt och vila i djup squat.

hoppas kunna lyfta ordentligt med stång i nästa vecka, men skyndar långsamt.

assistanslyft

här gasade jag på. dels för att jag hade en del tid just idag, och dels för att jag ville ta i där jag kunde (tyvärr innebar det inte så mycket just idag).

rodd med skivstång

  1. 5x 90 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

något bättre ryggmässigt än för marklyftet. tyckte jag var återhållsam med 90 kg, men så var inte fallet. 70 kg gick dock utmärkt.

latsdrag med v-grepp

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg

för att hamra lite på latsen. vågade inte lägga på för mycket här heller. ingen smärta, inget obehag.

leg extensions

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 85 kg
  4. 10x 80 kg
  5. 10x 80 kg

helt okej här. började försiktigt men kunde öka något utan större problem.

liggande lårcurls

  1. 10x 55 kg
  2. 9x 60 kg
  3. 10x 55 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

det gick bra här också. kände, tvärtemot vad jag förväntade mig, inte av någon större begränsning från ryggen. men så är det också en isolerande övning.

avslutade med något för armarna, som jag inbillar mig ska hjälpa till i bänkpressen.

bicepscurls (z-stång, feta grepp, preacher-bänk)

  1. 9x 35 kg
  2. 8x 35 kg
  3. 8x 35 kg

triceps pushdown i kabelmaskin

  1. 10x 60 kg
  2. 9x 60 kg
  3. 10x 50 kg

that’s all, folks.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w1d2 – försiktighet men framsteg

  1. jaysun1971 skriver:

    Glad you are healing. Take it easy.

Kommentera

