w1d1 – läkning, svaghet

tog mig till gymmet idag, två veckor efter det lätt otrevliga ingreppet i ryggen. läkningen förefaller gå åt rätt håll utan uppenbara komplikationer. ser fram emot att få ett snyggt ärr att prata om på badstranden.

första dagen tillbaka på gymmet efter 14 dagars soffliggande kändes intressant. jag passade på att grunda rejält med en massiv pizza igår kväll. delvis på grund av pizzan mådde jag väldigt illa under natten, kunde inte somna i tid och försov mig på morgonen. den avsatta gymtiden blev alltså något kortare än jag tänkt mig.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning såg det ut såhär:

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 55 kg
  3. 5x 62.5 kg

det blev ju rätt okej det där. inget att skriva hem om, men okej. gick vidare på ett enstaka joker set:

  1. 2x 67.5 kg

assistanslyft

bänkpress

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

dog lite här. uthålligheten var noll, men jag fick till utförandet rätt bra ändå. svårt att misslyckas på 70 kg, dock.

bandövningar, totalt 300 repetitioner, i vilorna.

rundade av med några latsdrag (v-grepp). vet inte riktigt hur ryggen gillar pullups än och jag vågar inte riktigt prova. det kändes lättare att bara dra i kabelmaskinen. ingen vila mellan seten.

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 70 kg

konditionen var helt urusel. som förväntat. nu är det bara att bygga upp. alltid framåt, aldrig bakåt!

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w1d1 – läkning, svaghet

  1. James skriver:

    Glad you’ve recovered well enough to work out. Just take it easy for a while.

  2. lyftapajobbet skriver:

    thanks. the will is somewhat strong but adjusts to the weakness of the flesh. 🙂

Kommentera

