wydx – långsam rehabilitering

idag börjar vecka 2 post-op. så långt går det bättre än förväntat. både smärtan och hindret i de vardagliga rörelserna är mindre än jag trodde. har hoppat över smärtlindring också (det är, som bekant, för pussys).

har kunnat göra bandövningarna och greppträningen från mitten på förra veckan. ökade min livskvalitet genom att addera armhävningar till band/grepp nu på morgonen. denna oerhörda upptrappning fungerade också bra. jag tror att större delen av lyftandet skulle fungera rätt bra redan nu, med undantag av bänk och eventuellt marklyft. i övrigt är den stora grejen hygienen och det öppna såret (läkning sker bäst inifrån och ut!). jag väntar gärna några dagar till innan jag ger mig in i den svettiga och skitiga miljö som är bakteriehärden till gym.

det har varit superfint att kunna lägga schemat så att jag haft dagar hemmavid (när jag satt egna mål om att jobba 100 % men gjort ungefär 30 %). därtill sovmorgon varje dag. idag dags för halv verklighet igen. imorgon full ös.

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till wydx – långsam rehabilitering

  1. jaysun1971 skriver:

    Glad you are feeling better.

Kommentera

