wxdy – bandvagnen rullar vidare

när det nu blir träningsfritt en liten tid väljer jag att, på inrådan av min sambo, se det som en slags semester från gymmet. tid att göra annat och tid för reflektion kring mitt lyftande. en insikt kom redan häromdagen när jag insåg att jag missat en stor del av bänkpresstekniken (när jag fokuserat på att hålla in armbågarna har jag varit ignorant nog att strunta i resten, nämligen att dra ut armbågarna på väg upp). snacka om basics. bättre sent än aldrig, vill jag tro.

några av de saker jag ska fundera kring är följande:

  • hur min återkommande negativitet i gymmet överförs på andra saker jag tar mig för.
  • hur jag kan identifiera hinder och eliminera eller kringgå dessa (faktiskt både i och utanför gymmet)
  • hur jag, trots min låga kunskapsnivå i sammanhanget, ska kunna identifiera fokusområden för träningen (vilket förutsätter rimliga och tydligt identifierade mål)

stay tuned under veckan för mer jox.

Det här inlägget postades i omkring. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till wxdy – bandvagnen rullar vidare

  1. jaysun1971 skriver:

    Jag går igenom samma saker i min träning . Jag hoppas att vi kan lösa det.
    In English: I am going through the same things in my training. I hope we can get it worked out.

  2. lyftapajobbet skriver:

    the developmental phase never ends. 🙂 I look forward to reading about you getting bigger numbers than the ruiner!

Kommentera

