wxd3/4 – kombination

lyfte mer omfattande idag eftersom jag stod över igår på grund av livet. gick till det närbelägna fin-gymmet där jag blev insläppt utan att behöva betala. killen i receptionen är alltid väldigt trevlig. extra trevlig idag, uppenbart.

fortsatte med min icke-existerande veckotaktik att jobba upp till en okej tung singel för att få en indikation på den aktuella formen. målsättningen var så klart att få med mig lyft jag kunde känna mig glad över. tyvärr glömde jag min mobiltelefon, och därmed appen jag loggar lyften med, så vissa detaljer kommer lite ur minnet. det viktiga är dock tydligt och klart.

många människor på det trendiga gymmet, hur som helst. deras klädsel var trendig (till skillnad från min), musiken var trendig och alla killar hade stora överkroppar med kycklingben. de är säkert så snälla att deras snällhet väger upp vägran att träna ben.

efter lyftandet var det dags för den elektiva kirurgin. eftersom jag visste tämligen precis vad som pågick var det svårt att tänka på något annat, även om jag inte tittade. potentiellt mardrömsmaterial det här. men, det verkar ha gått bra. nu är det bara att läka.

huvudlyft

squat. det såg ut ungefär såhär:

  1. 5x 20 kg
  2. 5x 60 kg
  3. 5x 80 kg
  4. 5x 100 kg
  5. 5x 120 kg
  6. 3x 130 kg
  7. 1x 140 kg
  8. 1x 150 kg
  9. 1x 160 kg
  10. 1x 170 kg (PR)
  11. 0x 175 kg

gick över till singlar ganska tidigt i belastningen eftersom det var mitt mål för dagen. en riktig styrkelyftare hade antagligen lagt upp det på något annat sätt. fick med mig ett nytt PR. hade självförtroende nog att prova på 175 kg, men det tog stopp halvvägs upp. lite mera vila och definitivt tillfrisknande så  kan det kanske se annorlunda ut.

gick vidare till nästa huvudlyft: bänkpress

  1. 5x 20 kg
  2. 5x 40 kg
  3. 5x 60 kg
  4. 3x 80 kg
  5. 2x 90 kg
  6. 1x 100 kg
  7. 1x 107.5 kg (PR)
  8. 0x 110 kg

lite kortare uppvärmning här. fick inte till min vänstra handled med avseende på positionering, så den vek sig bakåt. till nästa gång ska jag definitivt ha ”rak vänster handled!” som en cue till mig själv. fick med mig ett marginellt ökat PR (2.5 kg), precis som i squat, och det känns okej.

assistanslyft

militärpress, supersettat med bandövningar (300 totalt)

  1. 10x 50 kg
  2. 10x 50 kg
  3. 10x 50 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

vidgade greppet något (ungefär en halv handsbredd) och jag tyckte det fungerade bra. ska fortsätta så. utvärdering kommer.

marklyft

  1. 10x 140 kg
  2. 10x 140 kg
  3. 10x 140  kg
  4. 10x 140 kg
  5. (3+3+4)x 140 kg

riktigt trött redan i tredje setet. i sista setet fick jag erkänna mig besegrad och dela upp setet i tre delar. pustade som stora stygga vargen.

här var jag dels trött och dels var det dags att gå.

Det här inlägget postades i bänk, squat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till wxd3/4 – kombination

  1. jaysun1971 skriver:

    Använda Google Translator . Bra jobb på PR’s!

  2. Ping: wxdt – att identifiera tramsiga hinder | lyfta på jobbet

Kommentera

