wxd2 – marklyft utan struktur

dödligt trött. extrakurs på måndagkvällen (vetenskapsteori, mycket intressant och givande) gjorde att jag var likaledes extra trött. upp, i med kaffet och iväg.

min idé med den här veckan är att se hur jag kan maxa ut för stunden. det verkar bli mindre bra än jag initialt tänkte mig. i min positiva tankevärld kommer jag låta de lyfta vikterna vara en slags PR för post-influensa. det kommer ge mig lite att tänka på.

för inte så länge sedan, kring nyår, funderade jag kring en modifiering av mitt lyftarschema. var inne på att följa tankar från p2w men avstod i sista stund. under den kommande konvalescensen kommer jag ta samma funderare. inte för att 5/3/1 i sitt grundutförande är dåligt. tvärtom, enligt min ringa mening. men ändå.

det kliar i kroppen efter upplevd utveckling och upplevda framsteg. det händer hela tiden men jag ser det inte. statistisk analys i sin enklaste form kanske kan ge mig perspektiv på detta.

hämtar som vanligt motivation och inspiration från chris duffin. han är nu rippad och likafullt helvetiskt stark. bra jobbat!

huvudlyft

marklyft, on the fly!

  1. 5x 20 kg
  2. 5x 60 kg
  3. 5x 80 kg
  4. 5x 100 kg
  5. 3x 130 kg
  6. 3x 150 kg
  7. 1x 170 kg
  8. 1x 185 kg
  9. 1x 195 kg
  10. 0x 202.5 kg

ville gå på nytt PR. byggde upp mot lite tyngre singlar. försökte två gånger på 202.5 kg. bra grepp, bra med stången upp från golvet men jag kände att jag hade fjantat bort min setup på något sätt. kunde inte värja mig för tanken att ryggen skulle ta skada. översköljdes av tvivel och osäkerhet.

efter denna oerhörda besvikelse fortsatte jag med resten av livet.

assistanslyft

front squats, supersettat med bandövningar (300)

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 80 kg
  5. 10x 80 kg

fungerade rätt bra. tappade axlarna något och fick rädda stången från att rulla vidare. behöver också bli bättre på att hålla överkroppen rak, även om det känns påtagligt viktigare när det blir lite tyngre än såhär.

avslutade med hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

tactical frog i vilorna.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till wxd2 – marklyft utan struktur

  1. jaysun1971 skriver:

    Good job on the DL PR.

  2. James skriver:

    We are obviously two very different people who have highly varied approaches to lifting. Of course, at age 60, powerlifting has no appeal for me. My bent leg dead lifts today were three sets at about 46kg with 10 to 12 reps per set and one minute’s rest between sets. I’m huffing and puffing like an old steam engine trying to get my breath back between sets. I admire your stamina.

    • lyftapajobbet skriver:

      I am duly impressed by your work ethic. it is, unfortunately, not for every 60 year old man to deadlift. keep up your good work and thank you for the kind words.

      • James skriver:

        You’re welcome. In my case, I have to keep pushing. If I get lazy at my age, what I lose I may never get back.

Kommentera

