wxd1 – freestyle

i slutet av den här veckan kommer jag bli tillfälligt invalidiserad. det är oklart när lyftandet tar vid igen. jag räknar med åtminstone två veckors chipsätande i soffan.

lyfte i alla fall på måndagen. förra veckan var 3+ enligt schemat. eftersom den här veckan är schemalagd som 5+ (tråkigt!) valde jag istället att ha lite roligt.

huvudlyft

militärpress på ingen särskild form alls

  1. 5x 20 kg
  2. 3x 30 kg
  3. 3x 40 kg
  4. 3x 50 kg
  5. 3x 60 kg
  6. 1x 70 kg
  7. 2x 65 kg
  8. 2x 65 kg
  9. 2x 65 kg
  10. 1x 65 kg
  11. 2x 60 kg
  12. 2x 60 kg
  13. 2x 60 kg

oklart vad jag ville, mer än att pressa på. provade att vidga greppet något, för att testa axlarna, och det kan vara något jag utforskar mera framöver. med mina chimpansarmar blir range of motion tämligen lång.

assistanslyft

bänkpress, supersettat med bandövningar (som vanligt 300 st)

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

vidgade greppet något även här. satte ringfingret över metallringen i skrovligheten på stången (vanligen låter jag lillfingret vara precis innanför nämnda ring). vidgade alltså med en halv handsbredd på var sida.

fortsatte med pullups, med v-grepp. fick dodga crossfit-killen som supersettade en massa saker, men det gjorde inte så mycket. jag körde i hans vilor och siffrorna blev därefter.

  1. 10x 10 kg
  2. 9
  3. 10
  4. 6
  5. 4

weak sauce rakt igenom.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

