w1d2 – riktigt tungt

iväg idag igen enligt planen. att inte äta frukost straffar sig tydligt i bristande ork, men det skulle lika gärna kunna vara resterna av förkylningen som gör ett sista ryck. oavsett vilket var det lite segt idag. tur att det är vila imorgon.

jobbar runt den upplevda tröttheten med rüsslie shakes. eftersom alla vet att ryssar är ruskigt starka tänkte jag ”what would fedor do?” först skulle han väl falla på knä och be några böner. men efter det skulle han köra havregryn, kli och nötter i mixern, blanda ihop det med proteinpulvret och dra i sig blandningen med vatten på under tre sekunder. så, det är vad jag gör. en hemmagjord skogshuggargainer.

för den som inte vill ha fullt så äckliga gainers har elitefts lite tips.

t-nation kör den återkommande ”10 typer du hatar på gymmet”. när jag tränar själv och på en okristlig tid slipper jag i princip alla typerna på listan. idag kom det visserligen en av sorten ”newbie som bara kör bröst och skriker när han gör det”. ingen imponerades av hans 25 kg bänkpress i smithmaskinen utom möjligen han själv. jag imponerades däremot av tjejen som squattade vad jag uppskattar var hennes kroppsvikt.

huvudlyft

marklyft på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

  1. 3x 130 kg
  2. 3x 147.5 kg
  3. 7x 165 kg

helt okej. blev riktigt trött. fortsatte med några jokers.

  1. 3x 172.5 kg
  2. 3x 172.5 kg

har kommit på att det ibland är okej att stå kvar på samma vikt i jokers. kände idag att mitt utförande var helt okej när jag stod på 172.5 kg även om det var jobbigt som attan. hade jag ökat hade antagligen formen brakat.

assistanslyft

front squats supersettat med bandövningar (totalt 300)

  1. 10x 75 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 75 kg

mycket tungt. ingen kondition kvar. kände mig fullständigt stekt i kroppen efteråt.

avslutade med hjulet från knästående. stretchade i vilorna och kände mig mycket vig. sen kom squattande tjejen och var hur vig som helst.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

det var det.

17 februari 2015

17 februari 2015

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

