w1d1 – back in black

åter i normal vardag. varierar nu alltså med att inte äta frukost hemma för att hinna åka till gymmet på ena sjukhuset och sedan till avdelningen på ett annat sjukhus. det fungerade väldigt bra imorse. hann med att göra allt det jag hade planerat att göra, och ändå komma lite innan utsatt tid till slutdestinationen.

idag har jag inte läst någon bra artikel om lyftande eller funderat ut något djupt. rekommenderar istället en artikel som ger 21 tecken på att du är uppfödd på punkrock från californien.

om du inte gillar det kan du kolla på en av de bättre inför-videos jag sett. när garry tonon skulle möta kit dale på metamoris 4 var i alla fall jag rätt tvärsäker på att kit dale skulle vinna utan större problem. så blev det inte. kolla på matchen, det är värt det (precis som det är värt att kolla på rodolfo vs buchecha på mundials 2014).

idag var mitt lyftande riktigt weak sauce.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+. efter uppvärmning:

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 55 kg
  3. 5x 62.5 kg

helt ok. gick vidare.

  1. 3x 65 kg
  2. 2x 65 kg

trean kändes väldigt tung. stod kvar på samma vikt och det var nog helt rätt eftersom jag bara klämde ut en tvåa. jag gjorde det jag skulle och inte mycket mer.

assistanslyft

bänkpress supersettat med de vanliga bandövningarna (totalt 300).

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

helt okej här. kände mig rätt klen, men det var väntat efter en veckas snorande. lätt knäckande varje gång. rätt skönt när man studsar tillbaka också.

pullups, med lite belastning

  1. 10x 10 kg
  2. 10x 7.5 kg (v-grepp)
  3. 9x 7.5 kg (v-grepp)
  4. 8x 5 kg (v-grepp)
  5. 8x 0 kg (v-grepp)

sjukt jobbigt. hängde på v-greppet för att få med hela ryggen. första setet kändes konstigt, de andra kändes bättre (men jobbigare).

avslutade med bicepscurls (z-stång, feta grepp, preacherbänk)

  1. 10x 30 kg
  2. 10x 30 kg
  3. 10x 30 kg

supersettade med triceps pushdowns med bandet, 3×15

that’s all she wrote.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

