planerar kortsiktigt

slutligen har den ohyggliga förkylningen lämnat mig ifred. det tog en del vilade på soffan för att hämta sig från de välfyllda arbetsdagarna. övervägde kraftigt att sjukskriva mig i måndags, men avstod. helt rätt beslut. dagarna har varit riktigt bra. det enda minuset är just att jag inte kunnat lyfta, men tydligen kan jag inte få allt precis hela tiden.

lyfter fortfarande i enbart strumpor, utan fancy skodon. lyckligtvis är jag inte ensam i detta. meana franco, exempelvis, visar att det inte bara är skäggiga smågubbar (alltså undertecknad) som kör skolösa.

något annat jag funderat på sedan nyår är good mornings. de var en del av träningsprogrammet under slutet på 2014 och jag tyckte att jag fick ut mycket av övningen. bytte, åtminstone tillfälligt, till mera marklyft för volymens skull. upplever också att marklyften fungerar som bra konditionsbyggare för min del. nu lutar det åt good mornings kommer tillbaka. inför detta kollade jag lite på en video med clint darden där han snackar om olika utföranden och fördelar med respektive. kika nedan.

jag har tillfälligt en placering på annat sjukhus där personalgymmet inte räcker till (det finns inga stänger). för att få ihop lyftandet behöver jag från imorgon bitti först åka till ett ställe, lyfta och sedan tillräckligt snabbt till nästa ställe för att hinna i tid. har försökt komma på en bra rationaliseringsplan. övervägde att skaffa medlemskap på ett dygnetrunt-öppet lågprisgym hela nära bostaden för att komma runt planerandet. får se hur det här fungerar först.

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till planerar kortsiktigt

  1. James skriver:

    Glad you’re feeling better.

Kommentera

