w3dx – man cold

jag har drabbats av världens kanske mest fruktade sjukdom: en man cold. försöker övertyga min sambo om att det kanske är ute med mig men har begränsad framgång i detta.

var uppenbart smart som bänkade i torsdags trots visst motstånd. igår, fredag, var jag en millimeter från att stanna hemma. hade några saker som var tvungna att göras på plats så jag släpade mig trots allt till kontoret. ironin i att vara sjuk på ett sjukhus men inte vara där som patient gick mig inte förbi. fick gjort det jag skulle även om det tog hela dagen.

avstod squat. hade nog kunnat gå och göra minsta möjliga. resonerade att jag redan har prövat på myokardit/perikardit just för att jag tränade när jag borde vilat och att det ytterligare sjukdom var något att stå efter. berättade för min kollega att jag trots allt övervägde att lyfta. hon undrade vad jag hade gjort om en patient sagt så? självklart hade jag gett vederbörande en verbal örfil.

nog med gnäll. det kunde varit värre. jag kunde kommit två i en tävling jag avsåg att vinna, som sanne cant.  för den som förstår nederländska i någon form finns en intervju med henne här.

resten av dagen ska jag kolla på cykelfilm och spela sunless sea. gör det du med!

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

