är någon dopad? bör jag bry mig?

alltid mycket snack om doping. många blir förorättade över fusk och så vidare. för den som funderar över olika prestationshöjande preparat vill jag rekommendera den utmärkta filmen bigger, stronger, faster. den har några år på nacken, men jag vill tro att många av argumenten fortfarande är intressanta. den har också fått en del kritik.

mark bell, minsta brorsan, från filmen har skapat sig en karriär som idrottare (främst styrkelyft). han driver ett gym, samarbetar med reebok, är lite involverad kring crossfitgrejor och är mycket duktig på att exponera sig i media. dessutom framstår han som en genuint trevlig snubbe.

hur som helst. jag snor lite resonemang från olika håll och säger såhär: den som hela tiden vill se nya världsrekord får kanske finna sig i att atleter dopar sig. det förefaller osannolikt att träningsmetoder och nutrition konstant kan förbättras. särskilt så till den grad som krävs för att slå redan imponerande rekord. enter doping. det blir bara ytterligare en variabel som kan påverkas i strävan att vara bäst.

 

Det här inlägget postades i omkring och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

