w3d2 – det börjar dra ihop sig

ser viloveckan hägra. eller vila förresten, snarare deload. programmet säger att jag ska fortsätta lyfta. vissa gånger har jag varit lat eller trött och tagit veckan fri från gym. den här gången är avsikten att följa programmeringen. kan wendler så kan jag (typ).

träffade en person idag som jag bara träffar när i alla fall han är i tjänst. nu är det dags för pension, efter att ha pressat några år över gränsen som en god medborgare. vi skildes åt med ett handslag. konstigt hur små och till synes rätt oviktiga konstanter ändå kan betyda en hel del när man tänker på det. lyckligtvis verkar personen ifråga ha en rätt trevlig plan för resten av livet nu när han ska bli arbetsfri.

tisdagar är en dag jag ofta ser fram emot. mycket för att det är marklyft. det är ett lyft där jag intalar mig själv att jag är särdeles stark, särskilt nu efter att jag drog 200 kg strax före nyår. den känslan satt inte i under hela dagens vistelse i gymmet. däremot tog jag i så jag blev blålila i ansiktet och det är väl någon typ av kvalitetsindikator.

ken whetham skriver på elitefts angående styrketräning att

Why waste time trying to figure something out when other successful people have already figured it out for you? Seek out experts and ask them your questions. The powerlifting community is full of great people willing to offer advice and share their experience and knowledge. When I first started competing, I was fortunate enough to travel to Westside and talk to Louie, who was one of the most accommodating and nice guys I’ve ever met. He talked to me about his training, how he set it up, and why it works. He has been very inspirational and has allowed me to come back to train on numerous occasions. Every time I go it is unbelievable how much I learn.

och jag när min tanke att traska över till den lokala styrkesportklubben för att få lite riktigt teknik-input.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning:

  1. 5x 137.5 kg
  2. 3x 155 kg
  3. 4x 175 kg

okej, men inte mer. tyckte att jag var noga med min setup men i eftertankens kranka blekhet tvingas jag erkänna för mig själv att så inte alls var fallet. fortsatte ändå (autoregulation ftw):

  1. 3x 182.5 kg
  2. 2x 182.5 kg

valde att göra stå kvar på samma belastning här. dels för att jag var trött som ett as och dels för att jag inte såg någon mening i att slita ihjäl mig helt idag.

assistanslyft

supersettade assistanslyften eftersom jag upplever att det går fortare då. vilade tämligen generöst i huvudlyftet och hade därför visst incitament att snabba på processen här. redogör ändå separat för varje lyft.

front squat

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 80 kg
  5. 10x 80 kg

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

och så klart bandet med totalt 300 drag. jag är inspirerad av elitefts (1 och 2) men gör inte exakt så. deras mer intelligent uttänkta rutin har säkert stora fördelar, jag stannar hur som helst kvar på mitt utförande för stunden.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

