w3d1 – lagom trött, skönt med snö

veckan börjar, som vanligt, bra med militärpress. tyckte att jag var laddad för relativa stordåd.

hade en pytteliten logistisk motgång imorse. hetsade genom (den förvisso härliga) snön till tåget. på sätt och vis hade jag sen dubbel otur eftersom tåget inte gick (stockholms spårbundna kollektivtrafik ovan mark hanterar snö rätt dåligt). jag ser det som tur istället. kunde i lugn och ro lyssna på musik. just idag behövde jag nämligen inte inställa mig förrän 0905, även om jag alltid har jobb liggande.

en svensk kille, fredrik, slog världsrekord i bänkpress. tyvärr verkar inte världsrekordet vara internationellt giltigt eftersom det bara var svenskt mästerskap.

väl på gymmet lyckades jag inte alls så bra som jag hade fått för mig att jag skulle göra. var helt säker på att jag skulle kunna sätta ett PR (75 kg). det var bara att suga i sig erfarenheten och gå vidare.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning:

  1. 5x 52.5 kg
  2. 3x 57.5 kg
  3. 3x 65 kg (+1 för att jag surade ihop)

ville göra en fin fyra i sista setet. fick med mig en trea. rackade stången, blev förbannad och gjorde en press till för att jag kunde. vidare med joker:

  1. 1x 70 kg

det tog stopp efter en singel. 70 kg var som att lyfta en bil. låtsas att sjätte raka träningsveckan har något med det här att göra.

assistanslyft

bänkpress, supersettat med de vanliga bandövningarna (totalt 300)

  1. 10x 75 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 75 kg

osedligt tungt även här. drog in fötterna rätt bra (tårna i), klämde ihop kroppen och tog i. tyckte att jag gjorde en grej bra här: hade god fart på vägen upp (och var så klart väl kontrollerad på vägen ned).

en konstig sak var att höger arm gav sig. fick jobba mycket med leg draaaahve för bibehålla kontrollen på slutet.

vidare med pullups

  1. 10x 5 kg
  2. 10x 7.5 kg (v-grepp)
  3. 10x 10 kg (v-grepp)
  4. 10x 7.5 kg
  5. 10x 5 kg (v-grepp)

här var det åt helvete jobbigt. gjorde det jag skulle. försökte vara extra elak mot mig själv med formen (verkligen kväva impulserna att röra benen, särskilt i de senare seten). grindade ut.

avslutade med bicepscurls (z-stång, feta grepp, preacher-bänk)

  1. 10x 35 kg
  2. 10x 35 kg
  3. 8x 35 kg

varvade bicepscurlsen med triceps pushdowns (3x 15) där jag använde mitt pålitliga gummiband.

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w3d1 – lagom trött, skönt med snö

  1. ruinchristmas skriver:

    i’m going to say that I’m ”världens starkaste.” I know I’m not but I just like the sound of it in Swedish. It says he’s a ”caregiver rättspsyk” which i assume means he takes care of rodents at the zoo or something.

Kommentera

