w2d4 – gods of fitness, is that you?

idag var skwatt. skyndade till gymmet för att sno squat racket innan någon annan började bicepscurla i detsamma.

snubben som hittills inte tvättat sina träningskläder hade gjort det till idag. mycket uppskattat. efter att ha läst det här försöker jag, återigen, bli en bättre människa. börjar i svår uppförsbacke eftersom det mesta jag skriver är gnäll. lyckligtvis är det gnäll jag sällan eller aldrig skulle ge uttryck för i verkliga livet.

gnället kan vara en lätt väg att gå när saker känns motiga. i gymmet blir det väldigt påtagligt när uppförsbackarna kommer. det kan vara i form av utmattning (som idag) eller för att något gör ont. för perspektiv på upplevda skador, och en start på att rätta till saker som känns konstiga, läs chris duffins senaste text på elitefts.

I do not suggest old school push through the pain. This approach is a downward spiral. Just as with the off-road analogy, mitigate the damage first and then move to fixing the problem:

Modify movement to prevent worsening.

Push limits of movement but not into pain.

Increase movement in progressive manner but not into pain.

Being progressively loading movement but not into pain.

Quality of movement must be of critical importance in every step.

 huvudlyft

knäböj på formen 5 / 5 / 5+ utan jokers. efter uppvärmning:

  1. 5x 100 kg
  2. 5x 115
  3. 11x 132.5 kg

helt ok. jag valde att inte pressa mot failure. kände mig lätt illamående trots en god natts sömn. inga stordåd men det är inte heller meningen på 5+.

nästa vecka, 1+, ska däremot bli spännande. jag är glad att kunna slutföra den här cykeln innan ett planerat, inte helt frivilligt, uppehåll närmar sig. mer om det senare.

assistanslyft

marklyft som jag supersettade med bandövningar (totalt 300) och hjulet.

marklyft

  1. 10x 120 kg
  2. 10x 120 kg
  3. 10x 120 kg
  4. 10x 120 kg
  5. 10x 120 kg

lätta, snabba, bra driv. inget konstigt.

hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

avslutade här. behövde hålla tiden. tyckte att jag lade in helt okej jobb.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

