w2d3 – bänk, lats och vardagsekonomi

någonstans på institutet har ett misstag begåtts och jag är inte solvent. för att skoja vidare på temat är likvideringen närmare till hands. ett skönt i-landsproblem att tackla mot slutet av veckan. obehaget i att inte kunna köpa mjölk eller åka kollektivtrafik är trots allt mindre än jävligheten som mötte de allierade trupperna i koncentrationslägren. detta sagt samtidigt som en före detta militär i sveriges riksdag pushar för mera språktest och mera betyg till småbarn. motherfuckers.

chris duffin har fått ett nytt smeknamn: the mad scientist. duffin och stan efferding (se kommentarerna på videon) lyfte lite ihop. duffin verkar vara mitt i en stor popularitetsboom. väl förunnat.

kolla också in elitefts som har byggt om sin hemsida. nu är det visuella på samma höga nivå som det faktiska innehållet.

hade en del tid på mig idag, av olika anledningar. åkte till det närliggande sjukhuset och lyfte där.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 5 / 5+ utan jokers. efter uppvärmning såg det ut såhär:

  1. 5x 65 kg
  2. 5x 75 kg
  3. 10x 82.5 kg

resultat precis identiskt med 5+ för en månad sedan. så kan det vara ibland. oklart hur känslan var senast eftersom jag prioriterade bort bloggandet. idag kände jag mig i alla fall stark och stabil. 10 reps var mitt mål och det var inte ens nära failure.

assistanslyft

militärpress (supersettat med bandövningar, totalt 300 drag, som vanligt):

  1. 10x 45 kg
  2. 10x 45 kg
  3. 10x 45 kg
  4. 10x 45 kg
  5. 10x 45 kg

det var bara assistans, men det kändes riktigt bra här. ska senare idag försöka skriva något kort om militärpress och en sak jag äntligen kan ha förstått.

vidare med krocs

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 20x 40 kg
  5. 18x 40 kg

trött i överkroppen. valde att inte bränna allt krut med ytterligare två reps. att stanna på 18 reps i sista setet kändes som en stor vila.

fortsatte med optionals. först bicepscurls (preacherbänk, z-stång, feta grepp).

  1. 10x 35 kg +5 pullups
  2. 8x 35 kg +5 pullups
  3. 8x 35 kg +5 pullups

triceps pushdowns med bandet, för att jag tror på idén att träna antagonisterna samma dag.

  1. 15 +5 pullups
  2. 15 +5 pullups (v-grepp)
  3. 15 +5 pullups (v-grepp)

till sist några få drag i latsmaskinen, vilade 30 sekunder mellan seten.

  1. 8x 75 kg
  2. 7x 70 kg
  3. 7x 60 kg

 

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

