w1d1 – tillbaka i sadeln

nystart idag. låg vaken flera timmar inatt och funderade. växlade mellan att känna mig som en träskalle och att vara normalbegåvad.

tillbaka på sjukhuset en bit bort. tågresan gör att jag får något mindre tid att lyfta, men genom att komprimera vilorna kommer det lösa sig. kan bli hetsigt när jag ska gå på jokers.

sömnbristen är en sak. igår åt jag inte den vanliga kolhydratrika dieten, utan soppa med tillbehör. en liten grad av förfining och ett tamt försök att mota den ökande fetman. dock ingen fördel när det var dags att lyfta.

huvudlyft

militärpress på formen 3 / 3 / 3+.

  1. 3x 47.5 kg
  2. 3x 55 kg
  3. 5x 62.5 kg

helt okej. ville göra minst sex repetitioner men det gick inte idag. fortsatte med jokers.

  1. 3x 65 kg
  2. 1x 67.5 kg

övervägde att kräkas efter trean på 65 kg. hoppade över det och gick vidare.

assistanslyft

bänkpress, med bandövningar i alla vilor.

  1. 10x 70 kg
  2. 10x 70 kg
  3. 10x 70 kg
  4. 10x 70 kg
  5. 10x 70 kg

kände mig långsam och trött. gjorde det jag skulle. konkret måluppfyllelse är vad jag behöver idag och de kommande tio dagarna.

vidare med viktade pullups, den minst älskade övningen (för att jag suger på den).

  1. 10x 5 kg
  2. 10x 7.5 kg
  3. 10x 10 kg
  4. 10x 7.5 kg
  5. 10x 5 kg

varvade grepptyp här. dels greppbredden, dels skiftade jag mellan den vanliga stången och ett v-grepp som jag hängde på ställningen. det var okej.

vidare supersettade jag dagens optional excercises:

bicepscurls i preacherbänk, z-stång med feta grepp

  1. 10x 35 kg
  2. 10x 35 kg
  3. 7x 35 kg (armarna dog)

triceps pushdowns med bandet

  1. 15
  2. 15
  3. 15

latsdrag med v-grepp. satte på de feta greppen för att prova hur det kändes. inte optimalt utbyte tid/latsutveckling, men en skojig variant. jag tror att jag kan kombinera greppstyrka med lats här om jag gör det ordentligt.

  1. 10x 50 kg
  2. 10x 60 kg
  3. 9x 60 kg

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

