w3d4 – böjd

fredag utan akuta studier. dessutom tillfälle att vara på det vanliga arbetet, strutta runt i vit rock och se viktig ut inför andra studenter (som inte vet om att jag också studerar). lyckligtvis kan jag åtminstone föra mig någorlunda, till skillnad från vissa andra som försöker smygtitta på småtjejerna men blir påkomna. good times, good times.

kände för att ha sovmorgon en morgon i förväg. sedan tänkte jag på stevey p och gick upp som vanligt.

huvudlyft

knäböj på formen 5 / 3 / 1+. först uppvärmning, dock, men därefter:

  1. 5x 115 kg
  2. 3x 130 kg
  3. 9x 145 kg

kändes helt ok. gick vidare mot jokers.

  1. 4x 152.5 kg
  2. 2x 160 kg
  3. 1x 167.5 kg
  4. 1x 170 kg fail

tangerade personbästa (167.5 kg) och vågade mig på 170 kg. dock utan framgång. börjar tro att jag ska gå på nya PR ett tillfälle då jag inte bränner ut mig på reps först. men, friskt vågat…inget vunnet.

assistanslyft

marklyft, supersettat med bandövningar (totalt 300)

  1. 10x 135 kg
  2. 10x 135 kg
  3. 10x 135 kg
  4. 10x 135 kg
  5. 10x 135 kg

okej, men tungt som attan på slutet. en person som knäböjde (med krökt rygg) i smithmaskinen tittade på.

tiden blev begränsande faktor idag, av olika anledningar, och jag avslutade med hjulet från knästående.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

 

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till w3d4 – böjd

  1. Ping: w4d4 – veckan slutar som vanligt på en high note | lyfta på jobbet

Kommentera

