w3d3 – go go go, kill kill kill

igår hade jag en rätt omfattande examination. efter ungefär en månads uppladdning tillsammans med tre andra högmotiverade individer var det dags att kräkas ur sig all mödosamt inlagrad fakta (AMPA-receptorer, långtidspotentiering!). eventuellt gick det bra också. strax dags för uppföljande seminarie, något som verkar en aning mindre arbetssamt enligt de kamrater som sitter där nu (de kan skicka meddelanden med realtidsuppdateringar….).

imorse sov jag en kvart längre än vanligt. det gäller att uppskatta de små sakerna i livet. kom således till gymmet en kvart senare än vanligt, men ändå med gott om tid för att göra allt jag ville göra.

en helt vanlig (dvs helt uppenbart minst normalbegåvad och normaltrevlig) kille som jag inte sett förut kom för att lyfta lite. jag gjorde krocs, han gjorde chest flyes intill. när vi båda vilade pekade han på min hantel och gjorde tummen upp. tyvärr var jag för trött för att kunna ge ett vettigt svar. blev ett varggrin.

till sist, från elitefts:

Training alone takes a specific type of self-motivation that isn’t a common trait. The quest for self betterment isn’t an easy one and if you’re an individual that chooses this path, you drive yourself pasteasy in search of difficult — and most times that’s enough.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+. efter uppvärmning såg arbetsseten ut såhär:

  1. 5x 72.5 kg
  2. 3x 82.5 kg
  3. 7x 90 kg

en sjua var inte fy skam. alla repsen var fina och kontrollerade (från mitt perspektiv). jag hade säkert en halv repetition kvar i kroppen. fortsatte med jokers enligt följande:

  1. 4x 95 kg
  2. 2x 100 kg

efter en tvåa på 100 kg (kroppsvikten) kände jag mig tillfreds. dessutom lite stressad.

assistanslyft

vidare med militärpress supersettat med bandövningar (totalt 300 pulls)

  1. 10x 50 kg
  2. 10x 50 kg
  3. 10x 50 kg
  4. 10x 50 kg
  5. 10x 50 kg

det blev en smula tungt (läs: skitjobbigt, astungt) på slutet. kände mig som en riktig alfahanne när jag krigade igenom sista setet. när jag hängde tillbaka stången kände jag mig som vanligt igen.

följde upp det här veritabla stordådet med krocs (där antalet, 20x, indikerar repetitioner per sida)

  1. 20x 40 kg
  2. 20x 40 kg
  3. 20x 40 kg
  4. 18x 40 kg
  5. 18x 40 kg

krocs har, upplever jag, gett mig mycket med avseende på styrkeutveckling. kanske särskilt nyttigt vid bänkpressande. tyvärr blir det inte lättare att göra dem.

här gick jag över till de övningar jag gör om det finns tid och som alltså inte är högprioriterade.

bicepscurls, z-stång, preacherbänk, feta grepp

  1. 10x 35 kg
  2. 10x 30 kg
  3. 10x 30 kg

som jag supersettade med

triceps pushdowns med bandet

  1. 15
  2. 15
  3. 15

till sist då, latsdrag med v-grepp

  1. 10x 70 kg
  2. 9x 70 kg
  3. 9x 65 kg

det var det hela. stormade ut från gymmet, ut i soluppgången. om planeringen håller får jag villkorslös sovmorgon både lördag och söndag.

Det här inlägget postades i bänk och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till w3d3 – go go go, kill kill kill

  1. Fatman skriver:

    ”när vi båda vilade pekade han på min hantel och gjorde tummen upp.”

    Please tell me that eye contact was maintained during later sets.

  2. lyftapajobbet skriver:

    of course it was. that sounded a bit more erotic that I intended it to be. 🙂

Kommentera

