w3d2 – mina ben hälsar från ålderdomshemmet

S på plats även idag.

såg dock inte crossfitkille #2 som jag bråkade med nyligen. han marklyfte 10x 100 kg i ett flertal set. mellan varje repetition tog han en rejäl studs i golvet så det skakade i hela gymmet. när han var klar frågade jag, som ett riktigt psykfall, om det var väldigt tungt. upplyste också om att repsen inte räknas om man studsar stången i golvet. som förväntat togs detta inte emot med några glada miner.

imorgon, onsdag, kommer en ganska omfattande skriftlig examination som följs av ett nästan lika omfattande muntligt förhör på torsdag. jag har, helt ärligt, förberett mig ok. inte excellent men knappast dåligt. efter att jag plockade den praktiska examinationen i fredags känner jag mig redo. head on!

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 135 kg
  2. 3x 155 kg
  3. 4x 172.5 kg

helt okej. fortsatte med

  1. 3x 180 kg

här var jag tämligen slut. stannade. ena lillfingret sprack lite, och det blev min väg ut.

assistanslyft

front squats, supersettat med bandövningar

  1. 10x 80 kg
  2. 10x 80 kg
  3. 10x 80 kg
  4. 10x 80 kg
  5. 10x 80 kg

det blev rejält tungt i sista setet. framsida ben fick i sanning förtjäna sitt uppehälle idag.

fortsatte med hjulet från knästående, där jag gjorde tactical frog i vilorna.

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

vidare med två snabba benövningar som jag supersettade

liggande lårcurls

  1. 10x 55 kg
  2. 10x 55 kg
  3. 10x 50 kg

leg extension

  1. 10x 80 kg
  2. 9x 80 kg
  3. 9x 75 kg

inget anmärkningsvärt men heller inte så himla pjåkigt. jag har gjort det jag föresatt mig hittills.

13 Januari 2015

13 Januari 2015

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

