w1d4 – stillhet, knäböj, arbetet

veckans sista träningsdag blev lördagen. på väg mot arbetsmomentet (och det myckna kaffedrickandet) passade det utmärkt att stanna vid gymmet. helg i kollektivtrafiken innebar dock att jag fick aningen mindre tid på mig på gymmet, men fullt tillräckligt för det jag behövde ta mig för.

mediala småsaker är den här videon där hilton leao smiskar svartbälten. också den här videon med ilya llyins världsrekord på 242 kg i c&j.

huvudlyft

knäböj på formen 3 / 3 / 3+. efter noggrann uppvärmning såg det ut såhär:

  1. 3x 107.5 kg
  2. 3x 122.5 kg
  3. 11x 137.5 kg

elva reps kändes helt okej i tredje setet. fick ett teoretiskt 1RM på 187.91 kg. en vikt som högst sannolikt ligger en god bit in i framtiden men som ändå fick mig att tänka på 400 pounds. fortsatte med jokers

  1. 4x 145 kg
  2. 4x 152.5 kg
  3. 2x 160 kg (nu började det bli tungt)
  4. 1x 167.5 kg (tangerade mitt PR från 141223)
  5. 1x 170 kg (kom ned behärskat men orkade inte upp, lät buren ta hand om stången)

blev väldigt modig på slutet och bestämde mig att det var all in. go for broke och så vidare. jag blev glad över det jag faktiskt hade lyft. vill tro att 170 kg inte ligger så värst långt borta.

assistanslyft

marklyft, lätta, vackra och relativt snabba med god form. supersettade med bandövningar (5x6x10) i alla vilor.

  1. 10x 127.5 kg
  2. 10x 127.5 kg
  3. 10x 127.5 kg
  4. 10x 127.5 kg
  5. 10x 127.5 kg

vidare mot hjulet från knästående

  1. 15
  2. 15
  3. 15
  4. 15
  5. 15

min första vecka med variationen 3/5/1 är slut. frekvensen, om än inte volymen, har ökat avsevärt. jag hoppas kunna kräkas ut mig något om det senare idag.

Det här inlägget postades i squat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

