w1d4 – marklyft, uppnått mål

veckans sista gymdag var, som vanligt, fredagen. på det hippa gymmet kunde jag marklyfta omgiven av kvinnor i minimal mängd kläder (säkert crossfit-inspirerat). själv hade jag fullt upp med att lyfta mitt beting, men min sambo påpekade glatt hur omgivningen såg ut.

även om julhelgen nu är slut vill jag slå ett slag för den julsång som gått varm hemma: the official payday christmas carol.

huvudlyft

marklyft på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 125 kg
  2. 5x 142.5 kg
  3. 7x 162.5 kg

tämligen asjobbigt att dra en sjua, men det gick. målsättningen för året var 200 kg, något jag inte tagit än. gick vidare med singlar, hellbent på att lösa problemet framför mig.

  1. 1x 190 kg
  2. 1x 200 kg (fick knappt upp stången från marken)
  3. 1x 200 kg (PR)

hämtade andan, samlade mig lite och gjorde en bättre setup. fick upp 200 kg med viss ansträngning. mål uppnått.

assistanslyft

mera marklyft med bandövningar mellan alla set

  1. 10x 140 kg
  2. 10x 140 kg
  3. 10x 140 kg
  4. 10x 140 kg
  5. 10x 140 kg

här lämnade jag in.

Det här inlägget postades i marklyft och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till w1d4 – marklyft, uppnått mål

  1. Ping: w1d2 – mera 3/5/1 | lyfta på jobbet

Kommentera

