w1d1 – börjar om

cykeln kraschade efter squat förra veckan. jag blev officiellt arbetsfri från torsdagen och brottades istället för att lyfta på morgonen. efter det har jag legat hemma, spelat datorspel (den som lirar borderlands 2 eller path of exile är välkommen att höra av sig) och ätit smågodis. trodde jag skulle få en psykos efter upplevt hög arbetsbelastning. så  blev det nu inte, men det var mycket trevligt att vila. maximerat kvalitetstid med min bättre hälft också.

började om med min träningscykel idag. traskar med sambon till hennes gym över julhelgen. något annat som börjar är en variation som fatman påpekade häromdagen.

huvudlyft

militärpress på formen 5 / 5 / 5+.

  1. 5x 47.5 kg
  2. 5x 52.5 kg
  3. 8x 60 kg

fick till en åtta i sista setet. jag kände mig väldigt stark och mäktig. vår riktigt skitstora granne stod bredvid och squattade 60 kg, men han måste haft vilovecka.

assistanslyft

bänkpress, för att öka frekvens om än in totalvolym.

  1. 10x 77.5 kg
  2. 10x 77.5 kg
  3. 10x 75. kg
  4. 10x 75 kg
  5. 10x 72.5 kg

helt okej här. kände mig relativt stark.

fortsatte med pullups utan belastning. dessutom bandövningar i alla vilor.

  1. 10
  2. 10
  3. 9
  4. 10
  5. 8

 

 

Det här inlägget postades i militärpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

