w3d3 – bänkpress, försenat även denna veckan

lyftandet har fått stå tillbaka något. mycket jobb och upplevd (temporär) utbrändhet gjorde att jag inte gick till gymmet alls vare sig torsdag eller fredag. har sovit riktigt uselt onsdag och torsdag natt. vaknade idag, lördag, och kände mig däremot riktigt utvilad. förhoppningsvis var det rätt beslut att avstå gymmet tidigare i veckan.

elitefts kör en followup på en av de bästa kommentartrollen någonsin, kip eng. kolla länken. många blev väldigt arga när kip eng och hans pt-kund burr p. mahon gick loss i kommentarsfältet.

mitt eget lyftande är lite mindre intressant. idag hade jag kort om tid och stannade efter enbart bänkpress.

huvudlyft

bänkpress på formen 5 / 3 / 1+.

  1. 5x 77.5 kg
  2. 3x 87.g kg
  3. 3x 97.5 kg

gjorde det jag skulle. kände mig relativt stark. därtill sugen på att få upp 105 kg, något jag missade förra veckan.

  1. 1x 102.5 kg (tangerade PR för att se hur jag låg idag, och det var ok)
  2. 1x 105 kg (PR)

hittills en ökning av max med 5 % i år. skrattretande liten siffra, men det är ändå ett framsteg. jag funderade över det här. datumet undgår mig just nu, men för en tid sedan började jag med högre belastningen i assistansen (70 % och nedåt) istället för att börja på 50-60 % som tidigare. förhoppningsvis är det något som betalar sig nu.

assistanslyft

mera bänkpress, superset med bandövningar

  1. 10x 77.5 kg
  2. 10x 75 kg
  3. 10x 75 kg
  4. 10x 72.5 kg
  5. 10x 70 kg

var helt slut efter fjärde setet. mitt initiala mål var att inte gå under 72.5 kg, men jag kände att det var säkerhetsmässigt motiverat.

här gick jag mot jobbet istället.

13 December 2014

13 December 2014

Detta inlägg publicerades i bänk och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till w3d3 – bänkpress, försenat även denna veckan

  1. Fatman skriver:

    Intressant att få reda på att den genomsnittliga IQ i kommentarerna Elite FTS är cirka 10 punkter lägre än på bodybuilding.com.

    Also 2 days of benching per week = gainz.

    • lyftapajobbet skriver:

      google translate or real proficiency in swedish? 🙂

      maybe I should bench like you do. not really at the level where I feel ready to do that, though.

      • Fatman skriver:

        Real proficiency in Google translate. I’m pretty impressed with how accurate the translation tool is for some languages. E.g. Russian still comes out hilariously ridiculous, but I guess Swedish is pretty good, and the Spanish translator is so reliable I sometimes even use it for work.

        I had good results with 5/3/1 for bench, but later found out I needed a bit more frequency (not necessarily volume). Maybe you could try:

        Main lift bench + assistance lift OH press one day
        Main lift OH press + assistance lift bench other day

      • lyftapajobbet skriver:

        the translation service is, as you say, surprisingly accurate.

        thank you for the input! I’ll mull this over and will try it out during the christmas holidays. the perceived notion of increased strength is very appealing. 🙂

  2. Pingback: w1d1 – börjar om | lyfta på jobbet

Lämna en kommentar